مارتین اسکورسیزی به دلیل عدم فروش فیلمش در آستانه مرگ قرار گرفت

مارتین اسکورسیزی، نویسنده ۸۱ ساله، امسال خرس طلایی جشنواره فیلم برلین را به خاطر فعالیت سینمایی خود دریافت می کند، اما ۴۳ سال پیش، در سال ۱۹۸۱ بود که برای اولین بار با نمایش فیلم “برلین” در جشنواره برلین حضور یافت. گاو خشمگین به نظر نمی رسید که عمر زیادی در سینمای خود باقی بماند.

به گزارش اینتیتر به نقل از آفتاب نیوز، مارتین اسکورسیزی، نویسنده ۸۱ ساله، امسال خرس طلایی جشنواره فیلم برلین را به خاطر فعالیت سینمایی خود دریافت می کند، اما ۴۳ سال پیش، در سال ۱۹۸۱ بود که برای اولین بار با نمایش فیلم “برلین” در جشنواره برلین حضور یافت. گاو خشمگین به نظر نمی رسید که عمر زیادی در سینمای خود باقی بماند.

فیلم قبلی او نیویورک، نیویورک محصول ۱۹۷۷ یک شکست بزرگ در گیشه و همچنین یکی از بدترین فیلم های دوران حرفه ای او در میان منتقدان بود، چیزی که اسکورسیزی را به آستانه نابودی کامل رساند. او سال بعد را ناامید و معتاد به کوکائین گذراند، وزنش به حدود ۵۰ کیلو کاهش یافت و حتی نزدیک بود بر اثر خونریزی شدید داخلی بمیرد. او در سال ۲۰۱۶ به هالیوود ریپورتر گفت: “من ۱۰ روز و ۱۰ شب در بیمارستان بودم و پزشکان از من مراقبت کردند. متوجه شدم که نمی خواهم بمیرم و زندگی خود را تلف کنم.”

از جمله دوستانی که اسکورسیزی را در بیمارستان عیادت کردند، رابرت دنیرو، ستاره «راننده تاکسی» بود، که اصرار داشت فیلمی درباره جیک لا موتا، قهرمان پرآشوب بوکس وزن میان‌وزن بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۱ بسازد. اسکورسیزی در ابتدا تمایلی نداشت و علاقه‌ای به آن نداشت. ساخت یک فیلم ورزشی، اما دنیرو اصرار داشت.

دنیرو درست می‌گفت، فیلم در نهایت ساخته شد و «گاو خشمگین» هشت نامزدی اسکار دریافت کرد، اگرچه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به «مردم معمولی» رابرت ردفورد از دست داد، اما دنیرو برای بازی‌اش اسکار بهترین فیلم را برد. بازیگر مرد «گاو خشمگین» به اسکورسیزی انرژی لازم را برای چهار دهه دیگر سینمای خارق‌العاده داد و او با فیلم‌هایی چون «سلطان کمدی»، «پس از ساعت‌ها»، «آخرین وسوسه مسیح»، «رفقای خوب» ادامه داد. تنگه وحشت، «کازینو»، «نیویورکر»، «هوانورد»، «رفتگان»، «جزیره شاتر»، «گرگ وال استریت»، «ایرلندی» و فیلم جدید «قاتلان ماه کامل» .

«قاتلان ماه کامل»، یکی از موفق ترین آثار مارتین اسکورسیزی تا به امروز، نامزد دریافت جایزه در ۱۰ رشته از جمله بهترین فیلم و کارگردانی در اسکار آتی است.

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در آخرین جشنواره فیلم کن داشت و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و موسیقی فیلم آن با آثار موفق اسکورسیزی مانند “رفقای خوب” و “رفتگان” برابری می کند.

این فیلم ۲۰۶ دقیقه ای بر اساس فیلم پرفروش غیرداستانی به نویسندگی «دیوید گرین» با همین عنوان و به نویسندگی اسکورسیزی و اریک راث ساخته شده و داستان قتل چند نفر در منطقه نفتی اوسیج را روایت می کند. در اوکلاهما در دهه ۱۹۲۰٫

لئوناردو دی کاپریو در این فیلم نقش «ارنست بورخوت» را بازی می کند که خواهرزاده یک دامدار قدرتمند به نام «ویلیام هیل» با بازی رابرت دنیرو است. لیلی گلدستون نیز نقش همسر دی کاپریو را بازی می کند.

ماریتا ریزن بیک و کارلو چاتریان، کارگردانان برلیناله پیشتر در بیانیه ای مشترک به بهانه اعطای جایزه برلین گفتند: مارتین اسکورسیزی الگوی هر کسی است که سینما را هنر شکل دادن به یک داستان به شیوه ای عمیقا شخصی و جهانی می داند. جایزه افتخاری خرس طلایی بی نظیر است. فیلم‌های او تاریخ ما را به‌عنوان بیننده و انسان همراهی کرده‌اند، شخصیت‌هایش در درون ما زندگی کرده‌اند و رشد کرده‌اند، بینش او از تاریخ و انسانیت به ما کمک کرده تا بفهمیم کی هستیم و از کجا آمده‌ایم.»

ارتباط اسکورسیزی با جشنواره فیلم برلین پس از نمایش “گاو خشمگین” در جشنواره در سال ۱۹۸۱ یا فیلم “مستقیم وحشت” در بخش رقابتی برلین در سال ۱۹۹۱ ادامه یافت. در سال ۲۰۰۳، جشنواره فیلم برلین سینما برلین میزبان نمایش فیلم بود. باند مواد مخدر نیویورک، و فیلم در سال ۲۰۱۰ به عنوان بخشی از بررسی آثار اسکورسیزی در جشنواره به نمایش درآمد. فیلم کنسرت رولینگ استونز او، Shining a Light، برلیناله را در سال ۲۰۰۸ افتتاح کرد و جزیره شاتر در سال ۲۰۱۰ در برلیناله خارج از رقابت به نمایش درآمد.

هفتاد و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم برلین از ۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ (۲۶ فوریه تا ۶ مارس) در آلمان برگزار می شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.