محاکمه نتانیاهو ازسر گرفته می‌شود

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند بعد از دو ماه، از امروز جلسات محاکمه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو از سر گرفته می‌‎شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند امروز دوشنبه محاکمه نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو در دادگاه منطقه اورشلیم (قدس اشغالی) از سر گرفته می‌‎شود.
به گزارش الجزیره، به اغلب دادگاه‌ها در فلسطین اشغالی که در پی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تنها روی پرونده‌های اضطراری کار می‌کردند، دستور داده شده فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند.
طبق این گزارش، نتانیاهو از حضور در جلسات دادگاه معاف است اما ممکن است در چند ماه آینده فراخوانده شود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کلاهبرداری، خیانت در امانت و فساد متهم است.
او ادعای بی‌گناهی کرده و بارها در گذشته مدعی شده قربانی تعقیب قانونی سازماندهی شده از سوی رسانه‌ها و چپ‌ها با انگیزه سیاسی است.
خبر از سرگیری جلسات دادگاه نتانیاهو در میانه جنگ در غزه در حالی است که طی هفته‌های گذشته بسیاری از منابع اسرائیلی از پایان عمر سیاسی نتانیاهو سخن گفته‌اند.
در همین خصوص یک عضو ارشد حزب لیکود (به رهبری نتانیاهو) سه‌شنبه هفته پیش به روزنامه یدیعوت احارانوت گفت که طی روزهای اخیر رایزنی‌های محرمانه در داخل حزب در خصوص آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو و برکناری او انجام شده است.
او با بیان اینکه نتانیاهو از کودتای سیاسی علیه خود در داخل حزب لیکود واهمه دارد، گفت اعضای حزب امکان رأی عدم اعتماد به نتانیاهو را بررسی کرده‌اند و نام چند فرد نیز برای جانشینی او مطرح است.
این عضو ارشد حزب لیکود، یکی از این افراد را «یولی آدلشتاین» رئیس کمیته روابط خارجی کنست عنوان کرد و گفت که احتمال دارد او به شکل موقت تا زمان برگزاری انتخابات درون حزبی برای انتخاب رهبر جدید حزب، جانشین نتانیاهو و نخست‌وزیر شود.
نتانیاهو روز جمعه به صورت انفرادی با چند تن از اعضای کنست دیدار کرد. یکی از مقامات لیکود پس از این دیدار گفت: «نتانیاهو از صحبت در مورد جایگزینی خود می‌ترسد و می خواهد مطمئن شود که کسی به کودتا علیه او نمی‌پیوندد».

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.