موش‌ها دست از سر شهر برنمی‌دارند

در حالی که برخی از اهالی منطقه ۸ از وضعیت جمع‌آوری زباله، جولان موش‌‌ها و رفت و روب ناراضی هستند اما شهردار منطقه می‌گوید زباله ها روزانه ۴ بار جمع آوری می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از آرمان ملی، خیابان‌های محل ما پر از موش شده، سطل‌های زباله را از بس دیر به دیر خالی می‌کنند که بوی تعفن خیابان را می‌گیرد. نظافت در پیاده‌روها هم تعریفی ندارد، گاهی احساس می‌کنیم سمپوزیوم قدم زدن روی برگ‌ در حال اجراست؛ این‌ها را فرانک دانشجوی معماری و ساکن محله نارمک می گوید.

ترافیک، آلودگی هوا، دستفروشان، سدمعبری ها، بافت فرسوده، معتادین متجاهر و … از جمله مشکلات منطقه ۸ شهرداری تهران به گفته اهالی محل است. یکی از کسبه منطقه می گوید مشکلات یکی دو تا نیست جهت های ترافیکی را در برخی مسیرها تغییر داده و ترافیک شدید و ساعت ها در خیابان‌ گرفتاریم، «باور کنید که دیگه علف زیر پای ماشین هایمان سبز می شود.» جالب است بدانید که برخی از تقاطع ها را به خاطر دوربرگردان هایی که اصلا کارایی ندارند، بسته و فقط راه را طولانی و برای مردم مشکلات ایجاد کرده اند.

منطقه ۸ شهرداری تهران ۱۳۲۲ هکتار با ۳ ناحیه و جمعیت حدود ۴۲۰ هزار نفری است. معضلات سال هاست که در این بخش از شهر به قوت خود باقی است. مردم بارها مشکلات خود را از طریق ۱۳۷ ، ۱۸۸۸ و از روش های دیگر به گوش مسوولان مربوطه رسانده اند اما برخی از اهالی محل می گویند هیچ اتفاقی نیفتاده.

مشکل موش، جمع‌آوری زباله، ترافیک، آلودگی هوا ،بافت فرسوده و … فقط مخصوص این منطقه نیست و در سایر نقاط شهر هم مشکلات اینچنینی سالیان سال است که وجود دارد.

شهردار منطقه ۸ فاطمه تنهایی در این باره به خبرنگار فارس می‌گوید «روزانه به طور متوسط ۴ و یا بعضا ۵ بار مخازن زباله تخلیه می شود» و در خصوص معضل موش هم باید بگویم هر چقدر ما از سموم استفاده کنیم، فقط کافی است موش ها کاهو و سبزی را بخورند تا سموم از بدنشان دفع شود اما رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران مهدی پیرهادی هم به خبرنگار فارس می‌گوید: «حق با مردم است، مشکلاتی در مناطق وجود دارد،» مردم مشکلات را از طریق ۱۳۷ اعلام و ما پیگیری می‌کنیم.

به گفته کارشناسان، شهرداری باید سیستم کارآمدی طراحی کند تا مردم بتوانند مشکلات و عملکرد ضعیف مسوولان منطقه ای، محله ای و …. را با مدیران ارشد در میان بگذارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.