میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه در اردیبهشت ۳۵ درصد یا ۲۲ درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه در حالی رقم خورد که با وجود تورم ۴۳ درصدی، تنها شامل ۳۵ درصد افزایش حداقل حقوق و ۲۲ درصد به اضافه مبلغ ثابت برای سایر سطوح بود. این موضوع نارضایتی شدید کانون بازنشستگان و بسیاری از بازنشستگان را به دنبال داشته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از اندیشه معاصر، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه در حالی رقم خورد که با وجود تورم ۴۳ درصدی، تنها شامل ۳۵ درصد افزایش حداقل حقوق و ۲۲ درصد به اضافه مبلغ ثابت برای سایر سطوح بود. این موضوع نارضایتی شدید کانون بازنشستگان و بسیاری از بازنشستگان را به دنبال داشته است.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، در گفتگو با نبض بازار این افزایش را ناچیز و غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: “متاسفانه این اتفاق نیافتاد، یک سری تغییراتی در افزایش حقوق خواهد بود ولی این تغییرات ممکن است مورد رضایت بازنشستگان ما نباشد.”

وی با اشاره به ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی که تاکید بر افزایش حقوق بر اساس نرخ تورم دارد، گفت: “بانک مرکزی تورم را ۴۳ درصد اعلام کرده که این را به ما ندادند.” دهقان کیا در ادامه افزود: “اگر افزایش حقوق را مثل سال ۱۴۰۱ یکی دو درصد از تورم بالاتر بیشتربرای ما در نظر می گرفتند، می گفتیم هم فرمایشات مقام معظم رهبری و هم قانون را را در نظر گرفتند.”

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه منابع اصلی سازمان تامین اجتماعی از حق بیمه ها تامین می شود، به مشکلات مالی این سازمان اشاره کرد و گفت: “می دانید که ۹۰ درصد منابع ما به حق بیمه ها بستگی دارد. منابعی باید وجود داشته باشد همین الان برای تامین منابع مشکل وجود دارد.”

میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه در اردیبهشت ۳۵ درصد یا ۲۲ درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان

وی در خصوص اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان که از مطالبات اصلی این قشر است، گفت: “مجلس بودجه ۱۴۰۳ را تقدیم دولت نکرده است مصوب نکرده است که کامل پرداخت کند بعد از تصویب و ابلاغ آن به دولت قطعا اجرا خواهد شد.”

در این میان، برخی از کارشناسان معتقدند که دولت باید با اختصاص بودجه بیشتر به سازمان تامین اجتماعی، زمینه را برای افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم و اجرای کامل متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم کند.

اما به نظر می رسد تا زمانی که منابع کافی به این سازمان تخصیص نیابد، مشکلات معیشتی بازنشستگان همچنان ادامه خواهد داشت و شاهد نارضایتی و اعتراضات این قشر از جامعه خواهیم بود.

در نهایت باید منتظر ماند و دید که آیا مجلس و دولت در آینده به وضعیت حقوق بازنشستگان رسیدگی خواهند کرد یا خیر؟

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. نرگس می گوید

    چرا در لفافه و چند پهلو صحبت میکنید .از کی تا حالا حد اقل بگیر وارد سایر سطوح شده .کسی که حداقل بگیره و سال ۱۴۰۲ حکمش ۶۹۰۰ بوده .چطور سایر سطوح شده .؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.