رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نسل بعدی پورشه کیمن و باکستر احتمالاً الکتریکی خواهد بود

اوایل سال جاری هنوز مشخص نبود که نسل بعدی پورشه ۷۱۸ همچنان بنزینی خواهد بود یا هیبریدی و یا الکتریکی خواهد شد زیرا پورشه در مورد توانایی تکنولوژی الکتریکی برای ساخت یک خودروی اسپرت قانع‌کننده مطمئن نبود.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، حال اما گزارشی از کارانددرایور ادعا می‌کند که پورشه در این رابطه تصمیم خود را گرفته است. به گفتهٔ این نشریه از قول یک منبع داخلی پورشه، این شرکت قصد دارد کل خانوادهٔ ۷۱۸ را تا سال ۲۰۲۵ تمام الکتریکی کند.

علاوه بر این، به گفتهٔ این گزارش، پورشه پیش‌نمایش ۷۱۸ الکتریکی را با کانسپت میشن R در نمایشگاه مونیخ ارائه کرده است. به گفتهٔ کارانددرایور، اگر قطعات آئرودینامیکی وحشیانهٔ این کانسپت را حذف کنید، می‌توانید نمای خوبی از مدل تولیدی مشاهده کنید. البته پورشه برای الکتریکی کردن ۷۱۸ با چالش‌هایی مواجه خواهد بود که مهم‌ترین آن‌ها وزن است. هدف پورشه وزن ۱۶۵۰ کیلوگرم است که رسیدن به آن هرگز آسان نخواهد بود زیرا باطری‌ها بسیار سنگین هستند اما این شرکت قصد دارد نسخه‌ای کوتاه شده از پلت‌فرم PPE خود را برای این پروژه توسعه دهد.

۷۱۸ جدید احتمالاً در دو نسخهٔ مختلف شامل تک موتورهٔ محرک عقب پایه و دو موتورهٔ چهارچرخ محرک ساخته خواهد شد که دومی می‌تواند از لحاظ قدرت وارد قلمروی ۹۱۱ شود. به گفتهٔ کارانددرایور، برد ۴۰۰ کیلومتر حداقل هدف پورشه برای این خودروی اسپرت خواهد بود. ۷۱۸ جدید مثل نسل کنونی در دو نسخهٔ کیمن و باکستر ارائه خواهد شد و طراحی جلوی آن مشابه تایکان خواهد بود. گفته شده ۷۱۸ الکتریکی در سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود اما با مدل ۲۰۲۵ به بازار ایالات‌متحده خواهد رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.