نظام مجلس خبرگان دارای اشکال است / اعضای خبرگان می‌توانند غیر فقیه باشند نمی‌خواهیم که مرجع انتخاب کنیم بلکه باید رهبر انتخاب کنیم

مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و نامزد انتخابات خبرگان می‌گوید باید سازوکار انتخابات خبرگان تغییر کند و اعضای این مجلس هم لزوماً نباید فقط از روحانیون باشند.

به گزارش اینتیتر به نقل از رویداد ۲۴، انتخابات خبرگان یکی ازمعدود فرصت‌هایی است که می‌توان درباره این نهاد مهم، اما بی‌سروصدا در سیاست ایران و کارکرد‌های آن صحبت کرد. این انتخابات همیشه انتخابی در دایره خودی‌ها بود، اما در این دوره بسیاری از خودی‌ها ازردصلاحیت شدند؛ از جمله حسن روحانی، سید محمود علوی وحیدر مصلحی. حتی مصطفی پورمحمدی هم ردصلاحیت شد. پورمحمدی فارغ از سابقه فعایت در نهاد‌های امنیتی، قضایی و حتی وزارت، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز هم بود؛ نهادی که در ابتدای انقلاب برای سازماندهی صنف روحانیون انقلابی تاسیس شد و همواره یکی از تشکل‌های مورداعتماد نظام سیاسی بود. در هر صورت پورمحمدی به بازی برگشت و حالا بدون آنکه در لیست انتخاباتی جامعه مدرسین قرار گرفته باشد، برای حضور در مجلس تلاش می‌کند.
پورمحمدی در این گفتگو نظراتش درباره وظایف خبرگان را بیان می‌کند. به نظراو هم شیوه انتخابات خبرگان باید عوض شود و هم ترکیب اعضای آن.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.