نقاشی هنری دیواری از کجا پیدا شده است

ابتدائا بیایید با هم بررسی کنیم که نقاشی دیواری در گذشته بیشتر برای چه اهدافی ترسیم میشده. در زمان های بسیار دور جایی که انسان های نخستین پدیدار شده بودند از نگاره های دیواری برای بیان منظور خود استفاده میکردند.

به گزارش اینتیتر، حتی تصاویر حیواناتی را که شکار میکردند روی دیوار نقاشی میکردند. سپس برای ایجاد انگیزه شکار فردا حالت تهاجم به سمت این تصاویر را ایجاد میکردند. بعدها نقاشی دیواری به نمادی برای اعلام نارضایتی و ایجاد قیام های مردم یک جامعه تبدیل شد.

در نگاه دیگر نقاشی دیواری زوایدی از تخیلات خلاق بشر است که از دیرباز تا کنون با او همراه بوده است. در صورت اجرای صحیح این هنر فضای بسیار با شکوهی ایجاد میشود که میتواند در بسیاری از طرح های معماری و هنری مورد استفاده قرار بگیرد.

هنر زیبای دیوار نگاری

نقاشی دیواری یا دیوارنگاری برخلاف تصوری که عوام از آن دارند فقط برای بیان منظور و اعتراض استفاده نمیشود؛ بهترین وسیله برای تبلیغات یک کسب و کار یا معرفی یک برند، نقاشی دیواری است.

کاربرد نقاشی دیواری روی دیوارهای داخلی و خارجی میتواند کمی متفاوت باشد. شما میتوانید از دیوارهای داخلی برای معرفی برند و امضای کسب و کار خود استفاده کنید. در حالی که دیوارهای خارجی باید حاوی اطلاعات، طرح ها و نوشتارهایی باشند که توجه مخاطب را بخود جلب کرده و حتی او را میخکوب کنند.

نکته ای که در مورد نقاشی های دیواری وجود دارد این است که مهم نیست طرح این نقاشی ها چه چیز باشد چیزی که اهمیت دارد نوع ابزار و قلمی است برای کشیدن این نقاشی استفاده میشود!

مزایای نقاشی دیواری

یکی از مهم ترین و پرسودترین مزایای نقاشی های دیواری حتی نقاشی دیواری منزل تجارت و کسب و کار است. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم نقاشی دیواری شما امضایی از کار شماست که بیننده آن را میبیند. بنابراین میتواند به لحاظ برندسازی و تجارت کسب و کار به شدت شما را رشد دهد. این مهم ترین دلیل اهمیت و علاقه بسیاری از برندهای مهم به نقاشی دیواری است. شما مکث میکنید ، تمرکز میکنید و یک نقاشی را به سبک موشکافانه ای بررسی میکنید. این خود در بردارنده مفهوم و معنا و معرفی کننده کار شماست.

انواع نقاشی دیواری

نقاشی دیواری سبک های بسیار متنوعی دارد. ممکن است به دلیل اسامی متفاوتی که روی سبکهای مختلف هنری وجود دارد تصور کنید این نقاشی پیچیده است. در حالیکه اصلا اینطور نیست!

شما نگاره های دیواری را روی دیوار رستوارن ها، مراکز خرید، مطب های دندانپزشکی، فروشگاه های مواد غذایی، مدارس و.. میبینید. اما سبک هرکدام کاملا متفاوت و بسته به مکانی است که روی دیوار آن ترسیم میشوند.

این نقاشی به دو روش خیس و خشک تقسیم میشود. تکنیک های زیادی برای نقاشی دیواری وجود دارد که تعدادی از مهم ترین آن ها عبارتست از :

تکنیک نقاشی با چسب کازئین

این ماده که ماده پنیر هم نامیده میشود بعد از استفاده رنگ را دچار پوسته شدن میکند. بهترین روش برای جلوگیری از این فرآیند ترکیب این ماده با آهک است.

تکنیک تمپرا

روشی بسیار قدیمی که بر روی سطوح چوبی استفاده میشود. ماده اصلی این روش زرده تخم مرغ است که به عنوان چسب رنگ استفاده میشود.

تکنیک انکاستیک

این نوع تکنیک در واقع استفاده از موم داغ روی تخته یا بوم است. از این موم داغ بر روی مومیایی ها استفاده میشود. نقاشی این تکنیک که موم مذاب نیز نامیده میشود دقیقا با سن و جنس مومیایی مطابقت دارد.

روش سیلیکات

این ماده بسیار پایدار است. برای اینکه روش سیلیکات کار خوبی از آب دربیاید اجرای یک زیر سازی خوب برای آن بسیار مهم و موثر است.

روش اسکالیولا (Scagliola)

این روش نیز نوعی بازسازی سنگ مرمر است. در یونان و رم سنگ مرمر از اجزای اصلی مصالح ساختمانی بود. این روش بسیار ساده است و در مقایسه با استفاده از سنگ مرمر نیز نیازی به کنده کاری و زحمت ندارد.

از بهترین انواع تکنیک های تر هم میتوان به “تکنیک فرسک” و “سکو” اشاره کرد.

نکات بهترین نقاشی های دیواری

نقاشی با پودر طلا

این نوع نقاشی که یکی از ترکیبات زیبا برای نقاشی های دیواری ، نقاشی سقفی و انواع رنگ آمیزی مجسمه ها و اشیا به حساب می آید ؛ از ترکیب پودر طلایی یا نقره ای با روغن جلا حاصل میشود. مخلوط این پودر با روغن جلا و تینر روغنی ترکیب بسیار درخشنده ای را ایجاد میکند.

تکنیک هایی که از پودر طلایی استفاده میشود زیاد است. مهم ترین آن ها تکنیک استفاده بر روی اجسام و دیگری تکنیک شاپان کاری است.

استفاده از رنگ قهوه ای به سطح کار و بعد از خشک شدن استفاده از ترکیب پودر و روغن جلا روی آن از دیگر تکنیک ها است.

همچنین میتوانید روی سطح از یک رنگ مشکی مات استفاده کنید. ترکیب پودر نقره ای و روغن جلا و تینر را روی آن استفاده کنید. با این کار جلوه تمیز تر و زیباتری به کار خود میدهید.

نقاشی

نقاشی موتیف

موتیف نیز که تلفیقی از هنر نقاشی زیبای داخلی و خارجی است بر روی سقف و دیوار قابل اجرا است. برای نقاشی ساختمان، نقاشی منزل ، نقاشی ویلا و محل کار خود میتوانید از طرح های زیبای موتیف استفاده کنید.

برای نقاشی دیوار پذیرایی، دیوار آشپزخانه، بالای شومینه، ستون ها، دور لوسترها و به سلیقه خود هرجای دیگر نیز میتوانید از موتیف استفاده کنید.

انواع روش های رایج در نقاشی موتیف: تکنیک موتیف سه بعدی ، موتیف فلت و موتیف ساده است.

موتیف به دو صورت تکنیک شابلون و الگوهای برش خورده و دوم به صورت دستی اجرا میشود. روش دوم معمولا هزینه و زمان زیادی میطلبد اما با رنگ های دلخواه شما قابل پیاده سازی است.

نقاشی

در مجموع هنر نقاشی دیواری از دیرباز تا هم اکنون با ما همراه بوده است. هم اکنون نیز با ما است و لطافت و شکوه را به خانه و محل کار ما می آورد. هر روز تعداد افرادی که تمایل به آموزش و پیاده سازی این هنر در اطراف خود دارند افزایش میابد. هنری که از دیرباز با ما همراه بوده است اکنون به دست یک گروه پتینه کاری و نقاشی هنری و حتی به صورتی کلاسیک روی دیوار، سقف و حتی کف خانه و محل کار ما با نمایی دیگر خود نمایی میکند. و این بهترین قسمت خودنمایی نقاشی دیواری است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.