نقشه سیاسی جام جهانی + اینفوگرافیک

نقشه سیاسی جام جهانی فوتبال را در اینفوگرافیک زیر مشاهده می کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از استاتیستا،‌ در مجموع ۱۸ کشور مختلف از سال ۱۹۳۰ تاکنون ۲۳ بار میزبان جام جهانی مردان بوده اند. برزیل، آلمان، فرانسه، ایتالیا و مکزیک دو بار میزبان درخشان ترین تورنمنت فوتبال بوده اند.

در بیشتر موارد، مسابقات در کشورهایی با سیستم دموکراتیک برگزار شد. اما نه همیشه، همانطور که نگاهی به این اینفوگرافیک نشان می دهد، فاشیسم در طول جام جهانی ۱۹۳۴ بر ایتالیا حکومت کرد و زمانی که آرژانتین میزبان مسابقات در سال ۱۹۷۸ بود، یک سیستم نظامی در قدرت بود.

با این حال، در گذشته نه چندان دور، فیفا دو بار پیاپی جام جهانی را به کشورهایی اعطا کرد که خودکامه حکومت می کردند. به گفته خانه آزادی، روسیه تحت رهبری پوتین که میزبان مسابقات ۲۰۱۸ بود، «آزاد نیست» و همین امر در مورد میزبان سال ۲۰۲۲، قطر نیز صادق است.

امیر تمیم بن حمد آل ثانی به عنوان حاکم مطلق کشور قطر را اداره می کند. انتخابات دموکراتیک یا احزاب سیاسی وجود ندارد. خانه آزادی در ادامه می‌ گوید: «در حالی که شهروندان قطری از ثروتمندترین شهروندان جهان هستند، اکثر جمعیت آن را افراد غیر شهروندی تشکیل می‌دهند که حقوق سیاسی، آزادی‌های مدنی کم و دسترسی محدود به فرصت‌های اقتصادی ندارند.»

مترجم: سحر سادات زمانی

اینفوگرافیک

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.