رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نهال‌های مهربانی و مسئولیت‌پذیری در تهران کاشته شود

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تهران نیازمند باغبانی و درخت‌داری گسترده است، گفت: جامعه امروز باید باغبان هم باشد و نهال‌های مهربانی، مسئولیت‌پذیری و در کنار یکدیگر بودن در پایتخت کاشته شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، علی ربیعی امروز در آیین بهره‌برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) با اشاره به هفته درختکاری اظهارداشت: درخت نماد زیست و آبادانی است، ما نیازمند یک باغبانی و ‌درخت‌داری گسترده هستیم.

وی گفت: چرا نمی‌گویم باغداری؟ مفهوم باغداری یعنی کسب و کار اما بطن باغبانی به نوعی نگهدای و نگهبانی است. جامعه امروز باید باغبان یکدیگر باشد، شهروندان تهرانی باید به نوعی زیست اجتماعی-مهربانی را کنار یکدیگر داشته باشند.

ربیعی با بیان اینکه امروز به همت شهردار تهران فاز چهارم طرح ساماندهی درختان خیابان ولیعصر اجرا می‌شود، افزود: همه تهرانی‌ها در خیابان ولیعصر(عج) خاطرات فراوانی دارند، باید نهال‌های مهربانی، مسئولیت پذیری و در کنار یکدیگر بودن در شهر تهران کاشته شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: تهران باید زیست‌پذیر باشد و بخشی از این زیست به محیط زیست یعنی کاشت درخت برمی‌گردد. مهم‌تر از این زیست، زیستی است که در کنار سختی‌ها و مشکلات، شهروندان و مسئولان باید کنار هم داشته باشند.

ربیعی تأکید کرد: مدیریت پیروز حناچی به شهر تهران سرسبزی اعطا کرده است و اعتقاد دارم که ایشان به آرامی درحال پیشبرد اهداف به دور از نگاه به هیچ چیز دیگری جز تهران است.

استراتژی مدیریت شهری پنجم افزایش کیفیت زندگی شهروندان است

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه مراسم اظهارداشت: مدیریت شهری دوره پنجم برخلاف همه مشکلات، محدودیت‌های جدی مالی و بدهی‌های انباشته به ارث رسیده، تلاش کرد که استراتژی خود را به سمت کیفیت زندگی یعنی ایجاد نشاط و آرامش برای شهروندان ببرد.

محمد سالاری با بیان اینکه در همین راستا برای حفاظت از درختان گام‌های بسیاری برداشته شده است، افزود: مصوبه برج-باغ در تهران لغو شد و این اقدام به معنی حفظ و صیانت از باقی مانده باغات تهران است.

وی با اشاره به تملک حدود ۲۰ باغ مهم در مناطق فرسوده و غیربرخوردار شهر تهران گفت: طرح موضعی صیانت، حفاظت و ساماندهی از مهمترین باغات شهر تهران یعنی کن، فرحزاد و سوهانک اجرا شد.

سالاری بیان کرد: در این دوره مدیریت شهری، حفظ و صیانت از یکهزار و ۷۰۰ هکتار باغات کن و ۲۱۱ هزار هکتار باغات فرحزاد در یک فرآیند کارشناسی مصوب شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنارهای خیابان ولیعصر (عج) برای ثبت ملی و جهانی این خیابان با هویت، نقش بسیار مهمی خواهند داشت.

آیین بهره‌برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) روز جمعه با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، پیروز حناچی شهردار تهران، علی محمد مختاری ‫مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، محمد سالاری و شهربانو امانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

۱۵ تا ۲۲ اسفندماه با عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و نخستین روز این هفته روز درختکاری است. هفته منابع طبیعی امسال با شعار «همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» در سراسر کشور و استان تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت برگزار شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.