نوت پد ویندوز ۱۱ سرانجام به قابلیت بررسی املای کلمات مجهز شد

با وجود آن، زیر کلمات دارای غلط املایی به‌طور خودکار با رنگ قرمز خط کشیده می‌شود و املای صحیح را نیز می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، مایکروسافت که در چند وقت گذشته تلاش کرده تا قابلیت‌های برنامه Notepad ویندوز را افزایش دهد، حالا قابلیت بررسی املای کلمات (Spellcheck) را به نوت پد ویندوز ۱۱ اضافه کرده است. درحال‌حاضر این قابلیت فقط برای آزمایش‌کنندگان ویندوز ارائه شده است و در اواخر ۲۰۲۴ برای تمام کاربران ویندوز ۱۱ در دسترس قرار خواهد گرفت.

عملکرد قابلیت بررسی املا در Notepad درست مانند همین ویژگی در مایکروسافت ورد یا مرورگر مایکروسافت Edge است. با وجود آن، زیر کلمات دارای غلط املایی به‌طور خودکار با رنگ قرمز خط کشیده می‌شود و می‌توانید با کلیک راست، گزینه صحیح آن‌ها را مشاهده کنید. این ویژگی از چندین زبان پشتیبانی می‌کند.

«دیو گروچوکی»، مدیر محصول‌ برنامه‌های ویندوز، در پست وبلاگ آن می‌گوید:

«این ویژگی به‌طور پیش‌فرض برای برخی از فایل‌ها فعال است، اما به‌طور پیش‌فرض در فایل‌های گزارش و انواع فایل‌های دیگر که معمولاً با کدگذاری مرتبط هستند، غیرفعال است. می‌توانید این گزینه را به‌صورت سراسری یا برای انواع فایل‌های خاص در تنظیمات برنامه Notepad روشن یا خاموش کنید.»

Spellcheck جدیدترین ویژگی اضافه‌شده به Notepad ویندوز است. مایکروسافت ماه دسامبر اعلام کرده بود که به‌زودی یک شمارشگر کاراکتر به نوت پد ویندوز اضافه خواهد شد و پیش از آن گزینه جدید ذخیره خودکار نیز به این برنامه اضافه شده بود. مایکروسافت همچنین حالت تاریک، تب‌ها و هوش مصنوعی Copilot را به نوت پد اضافه کرده است.

Spellcheck در Notepad جدیدترین ویژگی اضافه‌شده در صف طولانی بهبودهای این برنامه داخلی ویندوز ۱۱ است. مایکروسافت در ماه دسامبر اعلام کرد که به‌زودی تعداد کاراکترها را به Notepad اضافه می کند، مدت کوتاهی پس از اینکه سازنده نرم‌افزار گزینه ذخیره خودکار جدیدی را اضافه کرد که به شما امکان می‌دهد هر بار برنامه را بدون درخواست ذخیره ببندید. مایکروسافت همچنین به Notepad یک حالت تاریک، تب‌ها، یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی Copilot و حتی یک فیجت اسپینر مجازی اضافه کرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.