نکاتی برای نگهداری از تجهیزات استخر

عملکرد صحیح استخر، نیاز به تجهیزات استخری مناسب دارد. مهم است که تجهیزات استخر خود را به طور مرتب نگهداری کنید تا خراب نشود و به استخر شما آسیب نرساند. با کمی دانش و تجربه، می توانید استخر خود را برای سالیان سال تمیز و کارآمد نگه دارید.

به گزارش اینتیتر، اگر فرصت تمیز نگه داشتن استخر و نگهداری از لوازم و تجهیزات استخر خود را ندارید ، می توانید یک فرد باتجربه و ماهر در این زمینه را استخدام کنید که این کار را برای شما انجام دهد، زیرا نگهداری استخر و تجهیزات استخر در سلامت و ایمنی استخر بسیار مهم است.

تجهیزات استخر

چرا نگهداری از تجهیزات استخر مهم است؟

داشتن یک استخر شنا می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. در یک روز گرم تابستان هیچ چیز آرامش‌ بخش‌تر از یک شیرجه خنک در استخر نیست. اما مانند بسیاری از چیزهای سرگرم کننده در زندگی، ادامه دار بودن این سرگرمی، نیازمند کمی کار و فعالیت می باشد. تمیز کردن و نگهداری از استخر، یک کار سخت و طاقت فرسا نیست و تقریباً هر روز یا یک روز در میان با صرف زمان کمی ، برای نگهداری و بررسی تجهیزات استخر، کارایی و عملکرد استخر خود را افزایش می دهید. اگر به طور منظم از تجهیزات استخر و استخر خود نگهداری و مراقبت می کنید و آنها را بررسی می کنید ، احتمالا با مشکلات زیادی مواجه نخواهید شد. استخری که به خوبی نگهداری می شود تنها با تعمیرات جزئی می تواند سال ها دوام بیاورد.

اما اگر برنامه ای برای تعمیر و نگهداری از استخر خود نداشته باشید، یا تمیز کردن استخر خود را برای مدتی به تعویق بیندازید، ممکن است با مشکل مواجه شوید. استخر می تواند محل پرورش جلبک ها، حشرات و حیوانات کوچک باشد. اگر می خواهید مطمئن شوید که استخر شما تمیز و سالم است، نگهداری مناسب ضروری است. به این ترتیب، می توانید استخری شفاف داشته باشید. هنگامی که صحبت از مراقبت و نگهداری از استخر می شود، سه قسمت از استخر بررسی می شود:

• نگهداری از تجهیزات استخر
• تمیز کردن و نظافت استخر
• حفظ تعادل شیمیایی آب

قسمت های مختلف استخر شما به مراقبت های متفاوتی نیاز دارند. یکی دیگر از دلایل نگهداری از استخر، طول عمر خود استخر است. در حالی که تعمیرات اساسی استخر و تجهیزات استخر، معمولاً باید به یک حرفه ای سپرده شود، اما بررسی و نگهداری روزانه و روتین استخر، توسط خود صاحب استخر نیز می تواند انجام شود.

نگهداری از تجهیزات استخر

پمپ ها، فیلترها و اسکیمر همگی باید کار کنند، تا آب برای شنا به اندازه کافی تمیز و شفاف باشد. اگر بررسی های دوره ای به درستی انجام نشود و تعمیر و نگهداری لوازم استخر به موقع انجام نشود، طول عمر تجهیزات استخر و استخر کاهش می یابد. از مهمترین لوازم استخر جهت فیلتراسیون استخر می توان فیلتر استخر را نام برد. همانگونه که ، کلیه ها برای حذف ناخالصی ها از بدن کار می کنند، فیلتر استخر نیز مسئول حذف ناخالصی ها، از آب می باشد. فیلترها با حذف آلودگی ها و فیلتر کردن آب استخر، آب را شفاف و تمیز نگه داشته و باعث ایمنی شناگران نیز می شوند. فیلترهای استخر باید هر سه ماه یکبار تمیز شوند ، تا از گرفتگی و مسدود شدن فیلتر جلوگیری شود.

اسکیمر استخر، از ورود زباله به پمپ استخر جلوگیری می کند. زمانی که پمپ به طور ناگهانی خاموش شود و پس از روشن شدن عملیاتی انجام ندهد ، ممکن است سبد اسکیمر مسدود شده باشد ، پس حتما سبد اسکیمر را بررسی کرده و زباله ها را از آن خارج نماید. همچنین اسکیمر ، باید به طور منظم و در هفته یک الی دو بار تمیز شود.

سطح پایین آب در استخر می تواند باعث مشکلاتی مانند سیرکولاسیون ضعیف شود. هنگامی که پمپ چیزی برای به جریان انداختن ندارد، چرخاندن کثیفی و زباله ها به بیرون برای پمپ دشوارتر خواهد بود. شما باید سطح آب خود را متعادل نگه دارید و به طور مرتب آن را بررسی کنید تا در صورت نشتی و یا سایر مشکلات آنها را بررسی نمایید.

پمپ ها وظیفه پمپاژ آب را از طریق فیلترها و پس از تمیز شدن دوباره به داخل استخر بر عهده دارند. اگر پمپی وجود نداشته باشد یا کار نکند، هیچ چرخه تمیزکاری نخواهید داشت و به دلیل رسوب گیری در داخل استخر، استخر به سرعت غیرقابل استفاده می شود. خوشبختانه، تشخیص و رفع مشکلات پمپ ها نسبتاً آسان است.از مشکل رایج پمپ استخر که ممکن است در طول تعمیر و نگهداری استخر، ممکن است با آنها مواجه شوید، عبارتند از:

• پمپ کار نمی کند : اگر پمپ شما کار نمی کند، مطمئن شوید که تمام فیوزهای جعبه قطع کننده مدار خود را بررسی کرده اید. اکثر پمپ ها دارای کلید تنظیم مجدد هستند که باید پس از خاموش کردن فیوزها فشار داده شود، اما اگر خود موتور قبلاً سوخته است یا نقص داخلی وجود دارد، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.

• پمپ پر سر و صدا : اگر پمپ شما صدای غیر عادی تولید می‌کند، می‌توانید تمام شیلنگ‌ها را از نظر پیچ خوردگی، نواحی آسیب‌دیده (مانند نقاط نرم)، یا زباله‌هایی که ناحیه را مسدود کرده‌اند که ممکن است باعث نقص در پروانه شود، را بررسی کنید. مطمئن شوید که موتور را برای هر گونه روغن یا مایعات دیگری که ممکن است به داخل آن نشت کرده باشد بررسی کنید. اگر نشتی وجود دارد، با یک متخصص تماس بگیرید.

منبع گرمایشی استخر مسئول گرم کردن آب استخر تا دمای مناسب است که می تواند به جلوگیری از موارد خطرناک هیپوترمی در شناگران کمک کند. با این حال، اگر پکیج گرمایشی شما آب را به اندازه کافی گرم نکند، ممکن است شناگران در معرض دمای بسیار سرد قرار بگیرند،و این بدان معنی است که نگهداری از سیستم گرمایشی استخر، تا جایی که ممکن است ضروری است. تمام اتصالات پکیج های گرمایشی را حداقل هر ۶ ماه یکبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند.

با نگهداری منظم تجهیزات استخر خود، می توانید تعمیرات پرهزینه ای را که نیاز به متخصص دارند، به حداقل برسانید.

تجهیزات استخر

نظافت و تمیزی استخر

جمع آوری آلودگی ها و زباله ها از سطح آب استخر و همچنین جمع آوری زباله های کف استخر و تمیز کردن دیواره ها در صورت وجود جلبک و خزه، باعث می شود تا بدنه و دیواره های استخر از آسیب در امان بوده و همچنین تجهخیزات استخر نیز آسیب نبیند و کارایی و عملکرد مناسبی داشته باشد. جهت جمع آوری زباله ها و اجسام از سطح استخر، از برگ گیرها می توان استفاده کرد و دیواره های استخر را نیز می توان با برس استخری و سرجارو تمیز کرد. در کنار این تجهیزات استفاده از جاروی استخر در تمیزی استخر نقش مهمی دارد. جاروی استخر به صورت اتوماتیک و دستی در بازار موجود می باشد. جاروی استخر با جارو کردن کف و دیواره های استخر زباله ها را از استخر خارج کرده و از ورود آنها به داخل پمپ و فیلتر جلوگیری می کند.

متعادل نگه داشتن شیمی آب، جعبه ابزار نگهداری استخر

شیمی عامل مهم دیگری در تمیز نگه داشتن آب استخر است. وقتی آب متعادل باشد، کمتر با مسائلی مانند آب کدر، آب سبز یا تجمع باکتری های مضر دست و پنجه نرم می کنید. به همین دلیل است که یک کیت تست خوب، برای جعبه ابزار نگهداری استخر شما ضروری است. برای داشتن بهترین نتیجه، آب استخر خود را هر هفته آزمایش کنید. برای اینکه کارها آسان باشد، کیت آزمایشی را انتخاب کنید که به شما بگوید آیا برای حفظ تعادل آب خود نیاز به افزودن مواد شیمیایی به استخر دارید یا خیر. در اینجا محدوده های ضروری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

• Ph : در حالت ایده آل، PH آب استخر شما حدود ۷.۵ باید باشد. این موضوع بسیار مهم است، زیرا سطوح pH بسیار بالا یا بسیار پایین می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات، از خوردگی تجهیزات گرفته تا افزایش رشد جلبک‌ها شود.

• سختی کلسیم : هنگامی که سطوح سختی کلسیم خیلی کم باشد، خطر آسیب به پوشش گچ یا آستر وینیل استخر شما وجود دارد. اگر سختی کلسیم استخر شما بیش از حد بالا باشد، رسوبات کلسیمی که به سختی قابل حذف نیستند را از بین خواهید برد.

• قلیاییت : قلیاییت کل، در حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ ppm قرار دارد. اگر کمتر از این محدوده باشد، pH استخر شما می تواند تحت تاثیر قرار گیرد و سطوح استخر شما بیشتر مستعد لکه دار شدن است. اگر میزان قلیائیت آب بالا باشد، آب ممکن است کدر شود.

• کلر: کلر موجود در آب، باکتری های مضر را تجزیه می کند و آب استخر شما را ضد عفونی می کند. شما باید سطح کلر را ثابت نگه دارید تا از تمیز ماندن استخر اطمینان حاصل کنید.

• فسفات ها: اگر آب استخر شما سبز و کدر است، ممکن است سطح فسفات استخر شما خیلی زیاد باشد. وجود بیش از حد فسفات در استخر می تواند رشد جلبک ها را بیشتر کند و حفظ شیمی مناسب استخر را دشوارتر کند.

سطوح شیمیایی مناسب، یکی از مهمترین جنبه های نگهداری استخر است. تعادل نامناسب آب کدر، پوست و چشم ها را تحریک می کند و می تواند باعث شود استخر به محل رشد باکتری ها تبدیل شود. در حالت ایده آل، باید حداقل هفته ای یک بار آب را آزمایش کنید.

تجهیزات استخر

نکاتی که برای نگهداری از استخر باید رعایت شود؟

تمیز نگه داشتن استخرتان آنقدرها هم که فکر می کنید دشوار نیست. همه استخرها متفاوت هستند و نیازهای نگهداری آنها نیز متفاوت است. با این حال، همه آنها یک وجه اشتراک دارند:

“راز سلامتی یک استخر، مراقبت منظم و روتین است”

ایده داشتن یک استخر در خانه و باغ ، همیشه فوق العاده جذاب خواهد بود. میزبانی از مهمانی های آخر هفته و گذراندن بعدازظهرهای طولانی در کنار استخر و در عین حال استراحت در کنار استخر می تواند عالی باشد. بدون یک برنامه منظم تعمیر و نگهداری مناسب، استخر شما می‌تواند در معرض انواع مختلفی از شرایط نه چندان خوب مانند آب سبز، فیلترهای شکسته ، جلبک‌ها و غیره قرار بگیرد. چه برای اولین بار استخر خود را باز کرده اید و یا سال ها است که استخر دارید، اگر این مراحل اولیه را دنبال کنید، در راه حفظ استخری شفاف و جلوگیری از رشد جلبک موفق خواهید بود. در صورت مشاهده تغییر رنگ، کدر شدن آب، پوسته پوسته شدن یا سایر نشانه های مشکل، نکته کلیدی ایجاد یک روال و انجام اقدامات اولیه است و اگر زمانی احساس کردید که نمی توانید از پس مشکلات برآیید، می توانید از متخصصان و مشاوران شرکت ساینا تصفیه آریا و مراجعه به سایت WWW.DIGIPOOLMARKET.COM مشاوره و راهنمایی دریافت نمائید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.