نگاهی به متفاوت‌ترین نقش‌آفرینی پیمان معادی در «درخت گردو»

پیمان معادی بازیگر حرفه‌ای سینمای ایران که سال‌هاست در عرصه بین‌الملل نیز فعالیت دارد، اولین سیمرغش را برای درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان از جشنواره فجر دریافت کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از سینماتیکت، معادی را تا قبل از بازی در فیلم درباره الی به‌عنوان یک فیلمنامه نویس موفق می‌شناختیم. و این اصغر فرهادی بود که با دو فیلم درباره الی و جدایی نادر از سیمین قدرت بازیگری معادی در ایفای نقش مردی از طبقه متوسط را به نمایش گذاشت.

معادی پس از فرهادی دو همکاری موفق دیگر هم با سعید روستایی داشت. او اینبار خود را از طبقه متوسط جدا کرد و موفق شد در ایفای نقش برادر بزرگتر یک خانواده فرودست در ابد و یک روز و پلیس کارکشته مبارزه با مواد مخدر در متری شیش و نیم تصویری جدید از خود ارائه دهد.

نقش قادر مولان پور

با این وجود متفاوت‌ترین نقش‌آفرینی معادی را باید متعلق به فیلم درخت گردو دانست. نقش مردی کوردتبار که تمام زندگی‌اش تحت تاثیر فاجعه بمباران سردشت قرار می‌گیرد.

معادی در نقش قادر مولان‌پور علاوه بر تجربه زبان و لهجه کوردی که برایش یک چالش جدید بود، باید جلوه‌ای از تمام درد و رنج مردم آن خطه را نیز در بازی‌اش نشان می‌داد.

نقش قادر مرد سرسختی که برای حفظ خانواده خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، پر از لحظات احساسی مهم و سرنوشت‌ساز است. لحظاتی که معادی با بازی اندازه و بدون اغراق خود مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درواقع معادی در این نقش درست بر لبه تیغ حرکت می‌کند و با کنترل بازی خود نمی‌گذارد بیننده از تماشای این حجم از اندوه خسته شود، بلکه بیشتر با شخصیت اصلی همذات‌پنداری می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.