نگهداری و پاکسازی انگشتر طلا

نگهداری و پاکسازی انگشتر طلا که شاید در پی گذشت سال‌ها و حوادث مختلف، کمی درخشش آن‌ کم شده است، از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی است که طلا دوست دارند و از انگشتر طلا، به دفعات زیاد در طول روز، استفاده می‌کنند.

به گزارش اینتیتر، نگهداری و پاکسازی انگشتر طلا که شاید در پی گذشت سال‌ها و حوادث مختلف، کمی درخشش آن‌ کم شده است، از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی است که طلا دوست دارند و از انگشتر طلا، به دفعات زیاد در طول روز، استفاده می‌کنند.

بله، درست است؛ ما امروز قرار است در مورد چگونگی نگهداری درست و پاکسازی انگشترهای طلا ارزشمند شما صحبت کنیم؛ قرار است به انگشترهای طلای در خانه شما، جانی دوباره ببخشیم و شما را با چند راهکار ساده و آسان آشنا کنیم که در خانه و به راحتی، انگشترهای طلایتان را پاکسازی کنید!

هرآنچه که در این مقاله خواهید خواند:

۱. نگهداری درست از انگشتر طلا پس از خرید انگشتر طلا

۲. پاکسازی انگشتر طلا با آب، نوشابه گازدار و مایع ظرفشویی

۳. پاکسازی انگشتر طلا با مایع ظرفشویی و آب

۴. پاکسازی انگشتر طلا با خمیر دندان و مسواک

۵. پاکسازی انگشتر طلا با استفاده از آبلیمو

۶. پاسخ به سوالات متداول

از کجا انگشتر طلا زیبا و درخشان بخریم؟

۷. کلام آخر

نگهداری درست از انگشتر طلا پس از خرید انگشتر طلا

حتماً شنیده‌اید که هرچیزی قوانین نگهداری خودش را دارد! بله، انگشتر طلا هم شرایط نگهداری خاص و البته مهمی دارد که اگر این شرایط را رعایت کنید، آسیب از انگشتر طلا شما دور خواهد شد. مهم‌ترین نکته برای نگهداری درست انگشتر طلا، این است که در زمان‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید؛ آن را در جعبه مخصوص خود نگه دارید. اما نگهداری از انگشتر طلا به همین تک نکته خلاصه نمی‌شود و ما در ادامه چندین روش پاکسازی انگشتر طلا را برای شما ارائه خواهیم داد.

پاکسازی انگشتر طلا با آب، نوشابه گازدار و مایع ظرفشویی

یکی از بهترین راه‌ها برای پاکسازی انگشتر طلا، استفاده از آب، نوشابه گازدار و مایع ظرفشویی است. با استفاده از این سه ماده، انگشتر طلا را به راحتی می‌توانید براق و درخشان کنید.

انگشتر طلا

برای براق کردن انگشتر طلا، مراحل زیرا را اجرا کنید:

• مرحله ۱: شست و شو انگشتر طلا

کافی ‌است درون یک کاسه آب، مقداری نوشابه گازدار و همچنین مقدار کمی مایع ظرفشویی بریزید. سپس انگشتر طلا مورد نظر را درون کاسه قرار دهید تا چند دقیقه خیس بخورد.

• مرحله ۲: استفاده از یک مسواک نرم

بعد از اینکه انگشتر طلا به اندازه کافی درون محلول مورد نظر خیس خورد، به وسیله یک مسواک نرم آن را برس بزنید. استفاده از مسواک باعث می‌شود؛ سطح انگشتر طلا تا اندازه زیادی درخشان شود. البته دقت کنید این کار باید با احتیاط بسیار زیادی انجام شود تا آسیبی به انگشتر طلا وارد نشود. در هنگام تمیز کردن انگشتر طلا توجه کنید مسواک با تمام سطوح آن تماس داشته باشد.

• مرحله ۳: پاک کردن انگشتر طلا

بعد از اینکه تمام سطوح انگشتر طلا را با مسواک تمیز کردید، آن را درون آب گرم قرار دهید تا مطمئن شوید که مواد شوینده از تمام سطح آن پاک شده باشند.

• مرحله ۴: خشک کردن انگشتر طلا

بهتر است برای خشک کردن انگشتر طلا از یک پارچه نرم استفاده کنید. به هیچ عنوان از محصولاتی مانند دستمال کاغذی برای خشک کردن انگشتر طلا استفاده نکنید. چون دستمال کاغذی باعث می‌شود روی انگشتر طلا خراش ایجاد شود. برای اطمینان از خشک شدن انگشتر طلا می‌توانید از سشوار هم استفاده کنید و یا آن را روی پارچه قرار داده تا به مرور زمان و در هوای آزاد، خشک شود.

پاکسازی انگشتر طلا با مایع ظرفشویی و آب

برای استفاده از این روش، ابتدا درون یک ظرف آب، مقداری مایع ظرفشویی ریخته و سپس انگشتر طلای مورد نظر را درون آن قرار دهید. سپس انگشتر طلا را با دست مالش داده تا کاملا تمیز و براق شود. در آخر انگشتر طلا را آبکشی کرده و کاملاً خشک کنید.

پاکسازی انگشتر طلا با خمیر دندان و مسواک

خمیر دندان می‌تواند تاثیرات فوق العاده و شگفت انگیزی روی انگشتر طلا و دیگر جواهرات ایجاد کند. مقداری خمیر دندان را بر روی یک مسواک نرم بریزید و سپس انگشتر طلا را با آن تمیز کنید. در آخر لازم است انگشتر طلا را به دقت شسته و آن‌ها را کاملا خشک کنید. برای خشک کردن آن هم می‌توانید از روش‌های گفته شده در روش اول استفاده کنید.

پاکسازی انگشتر طلا با استفاده از آبلیمو

آب لیمو برای تمیز و سفید کردن موارد زیادی استفاده می‌شود و همیشه خاصیت تمیز کنندگی دارد. برای سفید کردن و یا از بین بردن لکه‌ها هم می‌توان از آبلیمو استفاده کرد. مقداری آب لیمو را درون ظرفی ریخته و کمی مایع ظرفشویی مخلوط کنید. سپس این دو را به خوبی هم بزنید. بعد از اینکه آب لیمو و مایع ظرفشویی به خوبی مخلوط شدند، انگشتر طلای خود را درون ظرف قرار دهید و اجازه دهید به خوبی خیس بخورد. می‌توانید مرتب آن را چک کنید و هر زمان که شاهد تمیز شدن آن بودید، انگشتر طلا را از ظرف، خارج کنید. لازم است بعد از در آوردن انگشتر طلا از ظرف، آن را به خوبی شسته و کاملا خشک کنید.

پاسخ به سوالات متداول

از کجا انگشتر طلا زیبا و درخشان بخریم؟

گالری طلا سنجاق، یک گالری طراحی و ساخت انواع طلاست که انواع مدل انگشتر طلا درخشان و زیبا دارد که قطعاً مورد پسند شما خواهد بود.

کلام آخر

امروز و در این مقاله در مورد روش‌های نگهداری و پاکسازی انگشتر طلا در خانه صحبت کردیم و سعی کردیم شما را با آسان‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌ها آشنا کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.