همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شد | جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان | صدور بخشنامه افزایش حقوق بازنشستگان

احمد نادری گفت: مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از اندیشه معاصر، خیلی از مردم به دنبال همسان سازی حقوق بازنشستگان هستند و سالیان درازی است که منتظر تحقق امر همسان سازی حقوق بازنشستگان هستند. همسان سازی حقوق بازنشستگان برای کم کردن تفاوت حقوقی در جامعه است که با این کار باعث میشوند مردم تقریبا یکسان حقوق بگیرند.

هیئت وزیران در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، میزان همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ را تصویب کرد. به موجب این مصوبه از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۳، کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و مجموع مستمری‌های بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری موضوع مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، به میزان سی و پنج درصد (۳۵%) افزایش می‌یابد.

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۱۲ به پیشنهاد شماره ۱۷۸۴۷ مورخ ۱۴۰۳/۲/۸ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ تصویب کرد:

از تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و مجموع مستمری‌های بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری موضوع مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، به میزان سی و پنج درصد (۳۵%) افزایش می‌یابد به نحوی که مجموع دریافتی مستمری‌بگیران با احتساب افزایش مذکور و کمک هزینه‌های جنبی عائله‌مندی، اولاد، تأمین معیشت و مسکن کمتر از یکصد میلیون و نهصد و شصت و یک‌هزار و پانصد و شصت (۹۶۱،۵۶۰، ۱۰۰) ریال نباشد.

همچنین مستمری مشمولین از کارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان سی و پنج درصد (۳۵%) افزایش یافته و به نسبت از مزایای جنبی مذکور برخوردار خواهند شد. مستمری دریافت‌کنندگان بالاتر از حداقل به میزان بیست و دو درصد (۲۲%) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به علاوه مبلغ ثابت شش میلیون و نهصد هزار و هفتصد و هشتاد (۷۸۰، ۶،۹۰۰) ریال افزایش می‌یابد.

۲- کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد کلیه مستمری‌بگیران واجد شرایط همانند بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی وفق بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
احمد نادری، عضو هیات رییسه و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:

مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.

بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.

جدول اضافه حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان از ۲۰ فروردین آغاز شده است، اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال و مابه‌التفاوت فروردین نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است. با این حساب کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید ۹ میلیون تومان خواهد بود.

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعمال می‌شود. لازم به ذکر است که افزایش ۳۵ درصدی برای حداقل بگیر‌های تامین اجتماعی اعمال می‌شود و سایر سطوح حقوق با افزایش ۲۲ در صدی دریافت خواهند کرد.

در ادامه جدول اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ۱۴۰۳ را مشاهده می‌کنید. شایان ذکر است این جدول مختص کارگران تامین اجتماعی نیست و بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز شامل می‌شود.

براساس اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه واریز می‌شود.

فرمول افزایش حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳

هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر

وی افزود: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تأمین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آئین‌نامه‌ای در هیئت وزیران به‌منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیئت وزیران امروز با این آئین که به پیشنهاد وزارت کار به هیئت وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آن‌ها انجام می‌گیرد، مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این وزرای مرتبط گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز در جلسه ارائه کرده بودند، امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیئت وزیران مقرر شد که در حال حاضر ۱,۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار گیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند، البته مبالغ خسارت بیش از این برآورد شده بعد و پس از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

صدور احکام سال ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری با اعمال ضریب ۲۰ درصد افزایش
معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام افزایش ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق پس از تصویب‌نامه هیات وزیران خبر داد.

رضا فیضی نژاد افزود: در اجرای تصویب نامه شماره ۳۰۳۴ در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ هیات وزیران، برای یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بازنشسته و موظفان تحت پوشش این صندوق، احکام حقوق با ضریب ۲۰ درصد صادر شده است.

از اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه چه خبر؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای بند «یک» الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه توسط صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: لازمه اجرای متناسب سازی، به‌خصوص ماده ۲۹ قانون برنامه، «تهیه آیین نامه و تعیین ساز و کار اجرایی آن توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه» و ابلاغ آن به صندوق بازنشستگی کشوری است.

صدور بخشنامه افزایش حقوق بازنشستگان
در بخشی از این تصویب‌نامه آمده است: از تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و مجموع مستمری‌های بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان ۳۵ درصد افزایش یابد به نحوی که مجموع دریافتی با احتساب عائله مندی، اولاد، معیشت و مسکن کمتر از ١٠٠، ٩۶١، ۵۶٠ ریال نباشد.

در بخشی دیگر می‌خوانیم: مستمری مشمولین از کار افتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۵ درصد افزایش یافته و به نسبت از مزایای جانبی مذکور برخوردار خواهند شد. مستمری دریافت کنندگان بالاتر از حداقل به میزان ۲۲ درصد به علاوه ۶، ٩٠٠، ٧٨٠ ریال افزایش می‌یابد.

نکته اینجاست که براساس این تصویب‌نامه، کمک هزینه عائله مندی و اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند دستگاه‌های اجرایی قانون خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. بازنشسته می گوید

    خوب اینکه اضافه حقوق امسال است پس این همسان سازی را کی میخواهید پرداخت کنید دوماه از سال گذسته حتما منتظر مجلس جدید هستید اونها هم بیایند بگن ما خبر نداریم ببینیم چی هست سال تمال میشه آقای مدیر عامل تامین اجتماعی تره خدا فکر بازنشسته باشید اجرتان را از خدا میگیرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.