وضعیت هوای فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲

وضعیت هوای فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ با توجه به پیش بینی های هواشناسی حاکی از ورود سامانه بارشی جدید و کاهش دما می باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایمنا، وضعیت هوای فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

بارش گسترده در مناطق مختلف کشور

صادق ضیائیان، متخصص هواشناسی، در گزارشی به وضعیت جوی کشور اشاره کرد و اعلام کرد که امروز در بیشتر نقاط از شمال تا جنوب کشور، بارش پیش بینی می شود. این بارش شامل برف، باران، رگبار، و وزش باد در اکثر استان ها از جمله کرمانشاه، لرستان، خوزستان، اصفهان، فارس، همدان، کردستان، البرز، تهران، خراسان شمالی و رضوی خواهد بود.

وضعیت هوای فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲

وی در ادامه مطلب «وضعیت هوای فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲» به تغییراتی که در وضعیت هوا در روزهای آتی انتظار می رود، اشاره کرد. به گفته وی، سامانه هوایی در روزهای آینده به ویژه در شرق کشور فعال خواهد بود و مناطقی مانند گلستان، خراسان شمالی و رضوی با بارش برف و باران مواجه خواهند شد. در ضمن، شمال غرب کشور نیز در تاریخ های مشخصی با بارش برف و وزش باد مواجه خواهد شد.

پیش بینی وضعیت هوایی برای روزهای آینده

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات در ادامه مطلب «وضعیت هوای فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲» تصریح کرد که در روزهای آینده، برخی مناطق غرب کشور با بارش پراکنده روبرو خواهند شد. از جمله نقاطی که انتظار می رود در آنها بارش برف و وزش باد رخ دهد، جنوب آذربایجان غربی و کردستان غربی است. در بقیه مناطق کشور، آسمان صاف و بدون بارش پیش بینی شده است.

تغییرات دمایی و وزش باد در مناطق مختلف

ضیائیان در ادامه مطلب «وضعیت هوای فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲» به تغییرات دمایی اشاره کرد و اعلام کرد که از جمعه تا دوشنبه، در نیمه غربی دامنه های جنوبی البرز و در روزهای یکشنبه تا سه شنبه در شرق و جنوب شرق کشور، افت محسوس دما پیش بینی می شود. همچنین، وزش باد شدید و گرد و خاک در بعضی از مناطق انتظار می رود. این تغییرات در دما و وزش باد به ویژه در نواحی شمالی فارس، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و در برخی نقاط مرکز، شرق و جنوب شرق کشور احساس خواهد شد.

وضعیت هوا در اصفهان و پیش بینی برای روز جمعه

ضیائیان در ادامه مطلب «وضعیت هوای فردا شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲» به وضعیت هوای اصفهان پرداخت و اعلام کرد که در حال حاضر آسمان این استان ابری و مه آلود است و همراه با بارش باران و برف و وزش باد با دمای بیشینه ۱۱ و کمینه صفر درجه سانتی گراد خواهد بود. در روز جمعه نیز، آسمان صاف تا قسمتی ابری با وزش باد گاهی انتظار می رود که باعث افزایش دما به بیشینه ۱۰ و کمینه ۳- درجه سانتی گراد خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.