۴ نفر در زندان قزل حصار اعدام شدند + جزئیات ۴ جنایت هولناک

قصاص ۴ قاتل که در جریان پرونده های جداگانه مرتکب جنایت شده بودند، در محوطه زندان قزل حصار پای چوبه دار رفتند و قصاص شدند

به گزارش اینتیتر به نقل از همشهری، نخستین مردی که پای چوبه دار رفت و قصاص شد، هشتم تیر سال ۹۹ مردی را به قتل رسانده بود. مقتول در یکی از مناطق پایتخت مغازه مرغ فروشی داشت که هنگام میانجی گری به قتل رسید.

ماجرا از این قرار بود کهعامل جنایت جوانی حدودا ۲۵ ساله و میوه فروش بود که روز حادثه با پسری درگیر شده بود. در این بین مقتول که مرغ فروش بود برای میانجیگری و فیصله دادن به درگیری آنها وارد دعوا شد اما این ماجرا پایان تلخی داشت و مرد میوه‌فروش، با چاقو ضرباتی به پسری که با او درگیر بود و مرد مرغ‌فروش زد و بعد فراری شد.

در این حادثه هردو جوان مجروح شده به بیمارستان انتقال یافتند اما تلاش برای نجات جوان میانجی گر بی فایده بود و او به کام مرگ رفت اما فرد دوم از خطر مرگ نجات یافت. به این ترتیب عامل جنایت دستگیر شد و پس از مدتی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت.

وی با حکم دادگاه به قصاص محکوم شد و اگرچه قاتل به این رای اعتراض زد پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد و قضات عالی رتبه مهر تایید بر این رای زدند.

در این شرایط شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص قاتل آغاز و او چند روز قبل قصاص شد تا پرونده این جنایت به بایگانی ارجاع شود.

دومین قاتل هفتم مرداد سال ۹۱ به خاطر اختلاف ملکی مرد ۵۵ ساله‌ای را با همدستی پسرخاله‌اش به قتل رساند. ماجرا از این قرار بود که روز حادثه جسد مقتول روی پل عابرپیاده در یکی از مناطق تهران پیدا شد و تحقیقات نشان داد که مقتول مدتی قبل آپارتمانی را معامله کرده و روز حادثه با مرد بنگاهداری قرار ملاقات داشته‌است اما از سویوی و یکی از بستگانش مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسیده است. مأموران در نخستین گام مرد بنگاهدار را تحت تعقیب قراردادند و متوجه شدند ویاز تهران گریخته‌است. در نهایت پس از ۴۴ روز مرد بنگاه دار در مخفیگاهش دستگیر شد و در بازجویی ها به قتل با همدستی پسرخاله اش اعتراف کرد.

وی گفت: به خاطر معامله آپارتمانی با مقتول اختلاف پیدا کردم. روز حادثههمراه پسر خاله‌ام روی پل عابر به مقتول حمله کردیم و او را با چوب‌دستی کتک زدیم و بعد از سرقت قولنامه از محل فرار کردیم. پسرخاله ها اگرچه هردو در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شدند اما این حکم نقض گرفته شد و با انجام تحقیقات بیشتر معلوم شد که ضربه های یکی از پسرخاله ها کشنده بوده است.

به این ترتیب متهم اصلی به قصاص و دیگری به حبس محکوم شد. عامل جنایت نیز پس از قطعی شدن حکم قصاصش، پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

سومی قاتلی که به دار مجازات آویخته شد، مردی بود که بیست و ششم شهریور سال ۹۹ همسرش را به قتل رساند. وی پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد و گفت با همسرش اختلافات شدیدی داشته و در درگیری جانش را گرفته است.

پرونده این قاتل پس از آنکه حکم قصاصش تایید شد، به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مقدمات اجرای آن فراهم شود. به این ترتیب مرد همسرکش نیز در محوطه زندان قزل حصار پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

اما آخرین قاتلی که قصاص شد، مردی بود که در درگیری جان فردی را گرفته بود. وی ۲۹ مهر سال ۹۶ به خاطر اختلافات قبلی جان مرد آشنایی را گرفت و پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد. این قاتل نیز به قصاص محکوم شده و پس از قطعی شده حکم، نام وی در فهرست افرادی که قرار بود قصاص شوند قرار گرفت. این مرد چند روز قبل پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.