پسر بچه ۱۳ ساله از زن ۱۲ ساله اش صاحب بچه شد + تصویر

یک پسر ۱۳ ساله که به همکلاسی ۱۲ ساله اش عشق عجیبی پیدا کرده بود باعث شد در همان سن و سال کم ازدواج کنند و بچه دار شوند.

به گزارش اینتیتر به نقل از وقت صبح، عشق پسر ۱۳ ساله و همکلاسی ۱۲ساله‌اش در انگلستان باعث شد آنها خیلی زود با هم ازدواج کنند.

آنها که توانسته‌اند عنوان جوان‌ترین پدر و مادرهای انگلیسی را به دست آورند برای اولین‌بار همدیگر را در دبستان ملاقات کردند.

آنها بعد از اولین ملاقاتشان در دبستان تصمیم به ازدواج با هم گرفتند.

نزدیکان این زوج کوچک می‌گویند که آنها علاقه بسیار زیادی به هم دارند.

این زوج قرار است فرزندشان را با کمک مادرانشان بزرگ می‌کنند.

تصویر

فقر عامل اصلی در شکل‌گیری پدیده کودک همسری

احمدرضا عرب_ روانشناس خانواده گفت:امروزه در جامعه موضوع ازدواج با مسئله‌ای مواجه شده که از زمان‌های قدیم وجود داشته است.

معمولا در گذشته پسران و مخصوصا دختران در سنین پایین ازدواج می‌کردند و این موضوع به یک مسئله مرسوم و پذیرفته‌شده توسط جامعه تبدیل شده بود.

همچنین در زمان‌های گذشته انتخاب شریک زندگی فرد توسط والدین او انجام می‌شد و خود فرد مخصوصا دختران نقشی در انتخاب همسر خود نداشتند.

وی افزود: بنابراین در زمان قدیم افراد مجبور بودند انتخاب والدین برای ازدواج را بپذیرند و به زندگی با او ادامه دهند.

البته باید توجه داشت در گذشته فرزندان از ابتدای زندگی به فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی مانند کشاورزی، دامداری، قالی‌بافی، خانه‌داری و… مشغول بودند.

بنابراین تاحدودی آمادگی لازم برای ورود به زندگی مشترک در آن‌ها ایجاد می‌شد.

عرب ادامه داد: امروزه باوجود آگاهی‌های بیشتر افراد جامعه و توجه به حقوق افراد متاسفانه هم‌چنان شاهد ازدواج افراد و مخصوصا دختران در سن پایین هستیم .

زیرا رسیدن به رشد جسمی، عاطفی، شناختی و اجتماعی از مهم‌ترین موارد در ازدواج افراد است.

برای رسیدن به رشد در این زمینه‌ها باید فرد به‌صورت کامل مراحل رشد را سپری کند که این مراحل رشد در سنین مختلف و با گذر عمر اتفاق می‌افتد.

این روانشناس خانواده عنوان کرد: زمانی‌که قرار است یک دختر نقش‌های همسری و مادری را بپذیرد باید آمادگی‌های لازم از نظر جسمی، جنسی، عاطفی، شناختی و اجتماعی را کسب کند.

دختری که به رشد جسمی لازم نرسیده باشد در انجام وظایف زناشویی، خانه‌داری، بارداری و مادری دچار مشکلات می‌شود، همچنین این فرد در معرض آسیب‌های جسمی و روانی بسیاری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای انجام وظایف زناشویی لازم است بدن افراد و دستگاه‌های مربوط ساختار مناسب را پیدا کرده باشند .

نبود توجه به این موضوع موجب ایجاد صدمات جسمی در فرد و به‌دنبال آن آسیب‌های روانی مانند سردی، حس انزجار و تنفر جنسی، ترس، وحشت و اختلالات جنسی در دختران است.

این موضوع می‌تواند پایه‌های ازدواج صورت گرفته را متزلزل کرده و در نتیجه ناسازگاری‌های بسیاری در رابطه زن و شوهر ایجاد کند، قطعا این موضوع مشکلات روانی بسیاری را برای طرفین به دنبال دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.