پیشرفت نسبی در مذاکرات حاصل شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: پیشرفت نسبی در مذاکرات حاصل شده است و حتما زمینه توافق وجود دارد به شرط آنکه خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران رعایت شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایران پرس، «ناصر کنعانی» روز دوشنبه در نشست خبری گفت: در روندی قرار داریم که ادامه گفت و گوها برای موضوع رفع تحریم ها در جریان است و در ادامه گفتگوهای وین و دوحه،نشست دیگری را نیز شاهد بودیم.

وی افزود: ملت ایران می دانند که مذاکره کنندگان کشورمان با هدف دسترسی به توافق خوب و تامین منافع کشور در این دور گفتگو ها نیز شرکت داشتند.

کنعانی گفت: پیشرفت نسبی حاصل شده است اما بطور کامل تامین کننده مطالبات جمهوری اسلامی ایران نبوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد:هماهنگ کننده ارشد اتحادیه اروپا جمع بندی جدیدی به طرف ها ارائه کرد؛ این مسائل نیاز به مشورت بیشتر دارد که قرار شد گفتگوهای تکمیلی در پایتخت ها صورت بگیرد.مشورت های جدی در تهران در حال انجام است؛در حال پیشرفت هستیم.حتما زمینه توافق وجود دارد به شرط آنکه خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران رعایت شود.

گام جدید در مسیر همکاری های ایران و کویت

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار ایران پرس تصریح کرد: با حضور سفیر کویت در ایران پس از ٧ سال،گام جدیدی در سطح روابط و مسیر همکاری های دوکشور برداشته شد.

کنعانی گفت: امروز شاهد تحول جدید در مسیر ارتقاء مناسبات و همکاری ها میان ایران و کویت هستیم و سطح روابط به سفیر ارتقاء پیدا کرد.

وی افزود: کشورهای منطقه به دلیل پیچیدگی در حوزه ها ممکن است گاهی دچار سوء تفاهم بشوند،اما روابط همیشه همراه با احترام متقابل بوده است.

کنعانی گفت: اگرچه سفیر ما در کویت حضور داشته است، اما گام جدید در مسیر همکاری ها برداشته شده و در حوزه منطقه ای شاهد افزایش همکاری ها در منطقه خلیج فارس خواهیم بود.

ارتباط ما با همه طرفهای عراقی،مستمر و قوی است

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد:ارتباط ما با همه طرفهای عراقی،مستمر و قوی است. ما در کنار هیچ جریان و گروه سیاسی قرار نداریم؛ نگاه ما، نگاه واحد است.

وی افزود:توسعه مناسبات تجاری بین ایران و عراق بیش از پیش فراهم خواهد شد.

کنعانی ادامه داد:در کنار همه برادران عراقی هستیم، و نگاه ملی و پرهیز از نگاه جناحی در دستور کار ماست.

به صورت قطعی و جدی ارتباط ضارب رشدی با ایران را تکذیب می‌کنیم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از سخنان خود درباره حمله به «سلمان رشدی» گفت: نفرت پراکنی و توهین به مقدسات دینی، از لحاظ دینی، اخلاقی و حقوق بین الملل محکوم است.

وی افزود: در ماجرایی که در حمله به سلمان رشدی در آمریکا اتفاق افتاد، هیچ‌کس را غیر از او و غیر از حامیان او شایسته سرزنش و ملامت و حتی محکومیت نمی‌دانیم، سلمان رشدی با اهانت به مقدسات اسلامی و با عبور از خطوط قرمز بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان و همچنین خطوط قرمز همه پیروان ادیان الهی، خود را در معرض خشم و غضب مردمی قرار داد.
کنعانی خاطرنشان کرد: خشم و غضب در ابتدا صرفا مربوط به ایران نبود و میلیون‌ها نفر در کشورهای مسلمان واکنش خشمگینانه نشان دادند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: کسی در این ارتباط حق ندارد ایران را متهم کند. اهانتی که انجام و حمایتی که صورت گرفت اهانت به همه ادیان و پیامبران الهی بود و غیرقابل دفاع است.
وی افزود: در ارتباط با فردی که این اقدام را انجام داده غیر از آنچه از سوی رسانه‌های آمریکایی شنیدیم، چیزی ندیدیم و به صورت قطعی و جدی ارتباط شخص ضارب با ایران را تکذیب می‌کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.