اگر پژو یا سمند دارید بخوانید

جعبه دنده دستی خودرو در عین سادگی عملکرد نسبت به انواع اتوماتیک در اثر فرسودگی یا استفاده ناصحیح می‌تواند به عیوب مختلفی دچار شود.

 یکی از مشکلاتی که دارندگان خودروهای پژو و سمند در مقاطع مختلف زمانی با آن مواجه می‌شوند زوزه گیربکس یا جعبه دنده خودرو است.

به گزارش اینتیتر به نقل از جام جم، بسیاری از مالکان این خودروها هم که از این مساله به ستوه آمده اند با مراجعه به تعمیرگاه و مطرح کردن مشکل با این پاسخ مواجه می‌شوند که "چقدر حساسی ، ماشین ایرانی همینه!!"

اما نیازی به مایوس شدن نیست با انجام این کارها احتمالا بتوانید از شر این صدای مزاحم خلاص شوید.

تشخیص ایراد از ناحیه دسته دنده: در سرعت‌ها و دنده‌هایی که صدای زوزه جعبه‌دنده در آن شنیده می‌شود اقدام به فشردن دسته‌دنده به سمت جلو ، عقب و طرفین نمایید ، در صورت تشدید صدا ، لیور تعویض دنده و میل ماهک‌های کوتاه و بلند آن معیوب هستند که باید تعویض گردند.

تشخیص ایراد از ناحیه جعبه‌دنده: در صورت وجود زوزه در سرعت حدود ۸۰ – ۹۰ کیلومتر بر ساعت و یا محدوده خاص دیگر باید بلافاصله دنده را در حالت خلاص قرار داده ، اگر کماکان صدای زوزه به گوش رسید ایراد از ناحیه جعبه دنده می‌باشد؛ در این صورت کار شما مشکل خواهد شد ، احتمالا تعویض دیگر قطعات هم دردی را دوا نمی‌کند و جابجایی جعبه دنده معیوب با نو هم احتمالا خالی از اشکال نیست چرا که با استفاده از جعبه‌دنده های نو تولید داخل هم ممکن است از همان لحظه نخست با این مشکل مواجه شوید؛ در این صورت یک راه بیشتر ندارید: استفاده از جعبه دنده استوک خارجی که در بسیاری از موارد جواب داده است.

در ضمن استفاده از واسکازین مرغوب و حتما در کیلومترهای معین شده را فراموش نکنید چرا که بسیار راهگشاست.

همچنین ژل ترمیم کننده را هم از یاد نبرید. این ژل‌ها که احیاگر و ضد سایش هستند در میزان معینی به واسکازین گیربکس اضافه می‌شوند و در واقع نقش پیشگیری کننده از مشکل را ایفا می‌کنند همچنین در صورت استفاده تعویض‌دنده هم با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.