پیش‌بینی بورس دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

هفته گذشته بود که پمپاژ اخبار مثبت، انتظارات خوش‌بینانه را نسبت به بازار سهام ایجاد کرد. روز ابتدایی هفته نیز آتش تقاضا در بازار شدت گرفت و باعث رشد ۴۰ هزار واحدی نماگر تالار شیشه‌ای شد. با این حال روز یکشنبه کلیت بازار در محدوده خنثی معامله شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تجارت نیوز، بازار سرمایه در روز یکشنبه نتوانست روند خوب ابتدای هفته را ادامه دهد. جریان معاملات در ابتدای بازار متعادل بود و شاخص کل در نیمه اول بازار، اطراف صفر تابلو حرکت می‌کرد.

با این حال بازار در نیمه دوم جان گرفت و صعودی شد؛ به طوری که نماگر اصلی بازار در پایان معاملات رشدی ۰.۳۴ درصدی را به ثبت رساند و به دو میلیون و ۴۰ هزار واحد رسید.

نمادهای شاخص‌ساز عامل اصلی رشد بورس دومین روز هفته بودند و سرخی بازار در نمادهای کوچک، بیشتر بود. همین موضوع باعث شده که شاخص کل هم‌وزن در خلاف جهت شاحص کل حرکت کند و افتی ۰.۱۱ درصدی را رقم بزند.

بورس تهران به روایت آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

با کاهش قدرت روند صعودی شاخص استقبال حقیقی‌ها از بورس کمتر شد. به طوری که بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۴۲۳ میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

با وجود رشد اندک شاخص کل در دومین روز هفته، نماگر تالار شیشه‌ای از بعد تکنیکال کار مهمی را انجام داده است. رشد ۴۰ هزار واحدی شنبه، شاخص را به بالای خط روند صعودی مهم خود بازگرداند. رشد روز یکشنبه، هرچند اندک بود اما باعث حفظ شاخص کل بالای این خط روند شد. این مهم، خوش‌بینی میان تکنیکالیست‌ها را نسبت به روزهای آتی بازار سهام افزایش می‌دهد.

پیش‌بینی بورس دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

در حال حاضر شاخص کل دو مقاومت مهم پیش روی خود دارد که در صورت عبور می‌تواند تایید کند که یا بازگشت به روند صعودی صورت گرفته است و یا حداقل به احتمال فراوان، فعالان بازار سرمایه کف پایین‌تری را طی روز‌های پیش رو شاهد نخواهند بود.

همان‌گونه که در تصویر شاخص کل مشخص است اولین محدوده مقاومتی (باکس قرمزرنگ) در اعداد بین دو میلیون و ۶۲۹ هزار و دو میلیون و ۷۸۷ هزار واحد است. شاخص کل در جریان آخرین روزهای صعودی در اردیبهشت‌ماه امسال پس از ایجاد گپ منفی در این محدوده، از آن عبور کرده بود. در حال حاضر که شاخص کل پایین‌تر از آن قرار گرفته است، از باکس مذکور می‌توان با دید مقاومت یاد کرد.

مقاومت بعدی خط روند نزولی قرمز رنگ است که از اتصال دو سویینگ سقف در جریان روند اصلاحی این نماگر به‌دست آمده است. شکست و تثبیت شاخص، بالاتر از این محدوده، می‌تواند چشم‌انداز مثبتی در ذهن اهالی بازار سرمایه تریسم کند.

پیش بینی بورس

با توجه به افزایش جریان تقاضا در نیمه دوم معاملات دومین روز هفته، انتظار می‌رود این روند افزایشی روز دوشنبه هم ادامه داشته باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.