پیش‌بینی مهم نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو در سال جدید| الان خودرو بخریم یا نخریم؟

موتمنی با پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو در سال ۱۴۰۳، افزود: خودرو یک کالای مصرفی است که متاسفانه در کشور ما تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است و به همین دلیل، نرخ تورم اثرگذار است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو در سال ۱۴۰۲ و پیش‌بینی بازار در سال جدید اظهار داشت: در سال گذشته وضعیت بازار خودرو خوب نبود. اولا بازار در رکود مطلق قرار داشت، اما قیمت‌ها افزایشی بود.

وی افزود: در ۶ ماهه دوم سال گذشته نسبت به ۶ ماهه اول، حدود ۲۵ تا ۲۷ درصد افزایش قیمت‌ها را چه در رابطه خودروهای داخلی و چه در رابطه با مونتاژ و چه وارداتی داشتیم.

رییس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تصریح کرد: از طرف دیگر، واردات خودرو که انجام شد، بسیار محدود بود و در بازار دیده نمی‌شود.

موتمنی متذکر شد: همین خودروهایی هم که تاکنون وارد شده، برخی تا حدود ۸۲ تا ۸۳ هزار دلار به دست مشتری می‌رسد؛ مثل توسان.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، کیفیت خودروها مناسب نیست و همچنین وزارت صنعت نتوانست آن قول‌ها و وعده‌های خود را عملی کند.

رییس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: تعداد خودرویی که قرار بود تولید شود، عملی شد، اما خودروهایی که قرار بود وارد شود، بسیار محدود بود؛ به طوری که اصلا به چشم نمی‌آید.

موتمنی با پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو در سال ۱۴۰۳، افزود: خودرو یک کالای مصرفی است که متاسفانه در کشور ما تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است و به همین دلیل، نرخ تورم اثرگذار است.

وی تصریح کرد: اگر نرخ تورم کنترل شود، قیمت خودرو بالا نمی‌رود و یا اگر نرخ تورم کنترل نشود، اما افزایش تولید داشته باشیم، شرایط بازار خودرو متفاوت می‌شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو متذکر شد: خودروهایی که الان به دست مشتری می‌رسد و خودروهای مونتاژی را در نظر بگیرید، حدود ۲۳، ۲۴ هزار دلار خودروی چینی به دست مشتری می‌رسد و گران‌ترین آن حدود ۵۰ هزار دلار است.

موتمنی یادآور شد: در هر صورت مصرف‌کننده برای خرید خودرو هزینه بیشتری پرداخت می‌کند و اگر محدودیت عرضه نبود و خودرو به اندازه کافی وارد می‌شد که نیاز بازار تامین شود، فاصله قیمتی هم کمتر می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با خودروهای وارداتی هم همین است. ۵۰ تا ۸۰ درصد اختلاف قیمت کارخانه تا بازار خودرو وجود دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.