چهار گوشی پرفروش جهان اجازه ورود به ایران را ندارند!

آیفون ۱۴ عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۳ را از آن خود کرد. این گوشی اولین گوشی از سری آیفون بود که اجازه فعالیت در ایران را پیدا نکرد ممنوعیتی که تا کنون پابرجاست.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، ماه گذشته در گزارشی گفته شده بود که اپل برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته، با کنارزدن سامسونگ به‌بزرگ‌ترین فروشنده موبایل سال ۲۰۲۳ تبدیل شد. اکنون شرکت تحقیقاتی کانالیس (Canalys) داده‌های جدیدی را منتشر کرده که ۱۰ گوشی هوشمند برتر سال گذشته میلادی در سراسر جهان را نشان می‌دهد و آیفون ۱۴ پرو مکس در جایگاه اول آن قرار دارد.

براساس داده‌های Canalys، آیفون ۱۴ پرو مکس با ۳۴ میلیون، پرفروش‌ترین گوشی فروخته‌شده سال گذشته در سراسر جهان بوده است. آیفون ۱۵ پرو مکس که ماه سپتامبر عرضه شده بود نیز با فروش ۳۳ میلیون دستگاه در جایگاه دوم دیده می‌شود.

جایگاه سوم با فروش ۲۹ میلیون دستگاه در اختیار آیفون ۱۴ است. پس از آن نیز آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۳ به ترتیب با ۲۹ و ۲۳ میلیون دستگاه فروخته‌شده در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

بنابراین ۵ گوشی پرفروش سال ۲۰۲۳، طبق آمار کانالیس متعلق به اپل بوده‌اند. علاوه بر این، در جایگاه هفتم نام آیفون ۱۵ پرو با فروش ۲۱ میلیون واحد و در جایگاه دهم نام آیفون ۱۵ با فروش ۱۷ میلیون واحد نیز دیده می‌شود.

نسخه پلاس دو نسل آخر اپل، یعنی آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۵ پلاس از جمله غایبین قابل‌توجه این لیست هستند.

از غول مستقر در کره جنوبی، یعنی سامسونگ، فقط سه گوشی در بین ۱۰ دستگاه پرفروش سال گذشته دیده می‌شود که تمام آن‌ها به جانواده گلکسی A تعلق دارند. گلکسی A ۱۴ با فروش ۲۱ میلیون نسخه، گلکسی A ۵۴ با فروش ۲۰ میلیون دستگاه و گلکسی A ۱۴ با فروش ۱۹ میلیون دستگاه به ترتیب در جایگاه‌های ششم، هشتم و نهم این لیست حضور دارند.

از جمله شرکت‌های قابل‌توجهی که در سال گذشته میلادی گوشی‌های قابل توجهی را عرضه کرده‌اند، اما در این لیست حضور ندارند، می‌توان به وان‌پلاس و شیائومی اشاره کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.