کدام بازیکنان بیشتر در یورو تور دروازه‌ها را لرزانده‌اند؟ | بهترین گلزنان تاریخ یورو

به عنوان برترین رقابت بین‌المللی فوتبال اروپا، مسابقات یورو (جام ملت‌های اروپا) در طول تاریخ خود توسط برخی از بهترین استعدادهای تهاجمی قاره سبز مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از اعتماد، به عنوان برترین رقابت بین‌المللی فوتبال اروپا، مسابقات یورو (جام ملت‌های اروپا) در طول تاریخ خود توسط برخی از بهترین استعدادهای تهاجمی قاره سبز مورد توجه قرار گرفته است.

هر بازیکن در لیست پیش رو حداقل پنج گل در مسابقات قهرمانی اروپا به ثمر رسانده است و برخی از آنها هنوز بسیار فعال هستند، به این معنی که یورو ۲۰۲۴ فرصتی را برای آنها فراهم می‌کند تا آمارهای در حال حاضر چشمگیر خود را حتی بهتر کنند.

در لیست از ستارگانی که در چند تورنمنت گل‌های خود را به ثمر رساندند نام بردیم تا آنهایی که کل گل‌های خود را در یک دوره به ثمر رساندند، این شما و این بهترین تک تیراندازهای تاریخ یورو.

۵ گل:زین‌الدین زیدان (فرانسه)، مارکو فان باستن (هلند)، پاتریک شیک (جمهوری چک)، ساوو میلوسویچ (یوگسلاوی فرانسه)، روبرت لواندوفسکی (لهستان)، یورگن کلینزمان (آلمان)، ماریو گومز (آلمان)، فرناندو تورس (اسپانیا)و میلان باروس (جمهوری چک)

در بین ۹ بازیکنی که ۵ گل در یورو به نام خود ثبت کرده‌اند، ۴ نفر درنهایت جام قهرمانی را هم بالای سر برده‌اند: زین‌الدین زیدان، مارکو فان باستن (زننده یکی از بهترین گل‌های تمام دوره‌‌ها، یک والی ظالمانه مقابل اتحاد جماهیر شوروی در فینال یورو ۸۸)، یورگن کلینزمن (که کاپیتان آلمان در یورو ۹۶ بود) و فرناندو تورس (که گل او برابر آلمان باعث پیروزی اسپانیا در یورو ۲۰۰۸ شد).

فان باستن و میلان باروس به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۴ به عنوان بهترین گلزنان مسابقات معرفی شدند و کفش طلا را به خانه بردند. پاتریک شیک در یورو ۲۰۲۰ به عنوان بهترین گلزن کارش را به اتمام رساند.

جایی که او جایزه گل برتر تورنمنت و جایزه پوشکاش را برای ضربه از وسط زمین خودی مقابل اسکاتلند به دست آورد. تورس و ماریو گومز در یورو ۲۰۱۲ و ساوو میلوسویچ در یورو ۲۰۰۰ این کار را انجام داده بودند. در مورد روبرت لواندوفسکی، کاپیتان لهستانی نیز باید گفت او به دنبال افزایش گل‌های خود در یورو ۲۰۲۴ است.

۶ گل:رود فن نیستلروی (هلند)، وین رونی (انگلیس)، نونو گومز (پرتغال)، روملو لوکاکو (بلژیک)، پاتریک کلایورت (هلند)، زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)، تیری آنری (فرانسه) و آلوارو موراتا (اسپانیا)

از ۸ بازیکنی که در یورو ۶ گل زده‌اند، تنها یک نفر موفق به کسب جام شده است: تیری آنری که سه بار در یورو ۲۰۰۰ فرانسه، دو بار در یورو ۲۰۰۴ و آخرین بار در یورو ۲۰۰۸ گلزنی کرد، اما نبردن جام ملاک خوبی برای سنجش کیفیت این بازیکنان نیست. برخی مهاجمان بزرگ همه دوران در این فهرست ۶ گله‌ها وجود دارند، شاید مهم‌ترین آنها رود فن نیستلروی، وین رونی (که در سال ۲۰۰۴ در سن ۱۸ سالگی رکورد جوان‌ترین گلزن را کسب کرد و به تیم منتخب یوفا هم راه یافت) و البته زلاتان ابراهیموویچ. پاتریک کلایورت ۵ گل از ۶ گل خود را در مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۰۰ به ثمر رساند تا به عنوان بهترین گلزن مشترک هلند در آن سال معرفی شود. نونو گومز چهار بار در آن تورنمنت گلزنی کرد، قبل از زدن گل پنجمش برای پرتغال در سال ۲۰۰۴ و البته در ۴ سال بعد از آن. روملو لوکاکو و آلوارو موراتا هر دو در هر یک از دو دوره اخیر قهرمانی اروپا چندین بار موفق به گلزنی شده‌اند و هر دو در تابستان امسال قصد دارند تعداد گل‌های خود را افزایش دهند.

۷ گل:آلن شیرر (انگلیس)، آنتوان گریزمان (فرانسه)

۶ گل آلن شیرر در یورو ۹۶ که باعث شد او برنده کفش طلا شود، انگلیس را به نیمه نهایی تورنمنت درحالی که میزبان هم بود، رساند (ما به نحوه شکست در نیمه نهایی نمی‌پردازیم). او همچنین در یورو ۲۰۰۰ و در مرحله گروهی موفق شد دروازه آلمان را در پیروزی تیمش مقابل ژرمن‌ها باز کند. در تورنمنتی که انگلیس و آلمان در مرحله گروهی‌اش حذف شدند.

آنتوان گریزمان به فرانسه کمک کرد تا یک مرحله از انگلیس پیش‌تر برود و به فینال یورو ۲۰۱۶ در زمین خانگی برسد. او با ۶ گل بهترین آمار گلزنی خود را به ثبت رساند (اگرچه هنوز نتوانسته است جام را به دست بیاورد، زیرا Les Bleus از پرتغال شکست خورد). برنده جام جهانی ۲۰۱۸ بار دیگر در یورو ۲۰۲۰ به گل رسید.

۹ گل:میشل پلاتینی (فرانسه)

حتی با وجود ۲۴ تیم شدن مسابقات یورو در این روزها، شکستن رکورد ۹ گل میشل پلاتینی در تورنمنت ۱۹۸۴ بسیار سخت است. کاپیتان فرانسه در آن زمان یکی از بهترین بازیکنان روی کره‌زمین بود که الهام‌بخش کشورش برای کسب اولین جام بزرگ‌شان در زمین چمن خانگی بود. برنده سه بار توپ طلا در دقیقه ۱۱۹ به ‌طور به یاد ماندنی گل برتری را به ثمر رساند که خروس‌ها را مقابل پرتغال در وقت اضافه نیمه نهایی به پیروزی رساند. سپس نهمین گل خود را زد تا تیمش از بن‌بست مقابل اسپانیا در فینال خارج شود.

۱۴ گل: کریستیانو رونالدو (پرتغال)

یورو احتمالا هرگز بازیکن دیگری به ماندگاری کریستیانو رونالدو به خود نخواهد دید. کاپیتان پرتغال برنده یورو ۲۰۱۶ پیش از این در پنج دوره مسابقات قهرمانی اروپا بازی کرده و از این حیث رکورددار است و حالا برای حضور در یورو شماره ۶ آماده می‌شود. رونالدو که در سال ۲۰۲۱ با عبور از علی دایی بهترین گلزن تاریخ فوتبال بین‌المللی مردان شد ۱۴ گل یوروی خود را در هر پنج تورنمنت قبلی پخش کرده است و آخرین‌بار به دلیل داشتن یک پاس گل بیشتر نسبت به پاتریک شیک با تعداد گل مساوی برنده کفش طلا شده است. او اکنون ۳۹ سال دارد، اما اگر تصور می‌کنید CR7 در یورو ۲۰۲۴ گل شماره ۱۵ را به دست نمی‌آورد حتما در اشتباه هستید!

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.