کشورهای پیشرو در صنعت رباتیک + اینفوگرافی

اطلاعات فدراسیون بین‌المللی رباتیک نشان می‌دهد که سرعت استفاده از اتوماسیون صنعتی در سراسر جهان به شدت توسعه یافته است.

اینتیتر-راضیه مومنی، این اطلاعات نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵، به ازای هر ۱۰۰۰۰ کارگر ۶۶ ربات صنعتی نصب و مشغول فعالیت بوده است و درست یک سال بعد، در سال ۲۰۱۶ این مقدار به ۷۴ عدد افزایش یافته است.  همچنین، در اروپا به ازای هر ۱۰۰۰۰ کارگر ۹۹ ربات مشغول فعالیت است و این تعداد در آمریکا و آسیا به ترتیب ۸۴ و ۶۳ است.

چین یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان رشد را در اتوماسیون صنعتی داشته است اما جالب است بدانید در هیچ کجای دنیا میزان استفاده و به کارگیری ربات‌ها مانند کره جنوبی نیست.
در سال ۲۰۱۶، کره جنوبی ۶۳۱ ربات صنعتی را به ازای هر ۱۰،۰۰۰ کارمند نصب کرد. این عمدتاً به دلیل نصب روبات‌های با حجم بالا در بخش‌های الکترونیکی و تولیدی است.

۹۰ درصد از روبات‌های صنعتی سنگاپور در صنعت الکترونیک این کشور مشغول به فعالیت هستند. در سنگاپور به ازای هر ۱۰۰۰۰ نفر کارگر، ۴۸۸ ربات نصب شده و فعالیت می‌کنند. همچنین کشورهای آلمان و ژاپن نیز در استفاده از ربات‌ها در صنایع خودروسازی خود بسیار شهرت دارند. بر اساس آمارها بیش از ۳۰۰ ربات به ازای هر ۱۰،۰۰۰ کارگر در بخش صنعت فعالیت می‌کند.

جالب توجه است، ژاپن یکی از بازیکنان اصلی در صنعت رباتیک است که ۵۲ درصد از عرضه جهانی را تشکیل می‌دهد.

اما در ایالات متحده، سرعت اتوماسیون با تراکم ۱۸۹ پیش می‌رود. همچنین، چین بسیار مشتاق است که در سال‌های آینده میزان اتوماسیون خود را افزایش دهد و تا سال ۲۰۲۰ جایگاهی را در بین ۱۰ کشور برتر جهان در استفاده از ربات‌ها از آنِ خود کند.

بر اساس آمارها، هند هنوز در حوزه اتوماسیون از کشورهای دیگر عقب‌تر است و در سال ۲۰۱۶، تنها سه ربات صنعتی به ازای هر ۱۰۰۰ کارگر در این کشور فعالیت می‌کنند.

اینفوگرافی زیر اطلاعات دقیق‌تری را در این زمینه ارائه خواهد داد.

کشورهای پیشرو در صنعت رباتیک

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.