کلاهبرداری ۳۸ میلیون یورویی «رئیس قلابی»

درپرونده موسوم به «رئیس قلابی» در فرانسه، بیش از ۳۸ میلیون یورو از دو شرکت کلاهبرداری شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، در کلاهبرداری موسوم به رئیس قلابی، اشخاصی در تماس با مدیران مالی و حسابداران شرکت‌های قربانی مدعی می‌شوند که نماینده مدیرعامل هستند و مسئولین شرکت‌ را مجاب می‌کنند که مبالغی را به حسابشان واریز کنند.

به گزارش یورو نیوز، در مورد اول که مربوط به کلاه‌برداری ۳۸ میلیون یورویی از شرکتی مستقر در پاریس است، تماس از سوی یک دفتر خدمات حقوقی تجاری حقیقی بود و حتی کوچک‌ترین نکته شک برانگیزی هم وجود نداشت، زیرا محتوای تماس توسط ایمیلی از سوی مدیرعامل تایید شده بود. به علاوه، با توجه به سن شرکت و سلسله مراتب سازمانی آن، و این که درخواست به صورت بسیار محرمانه مطرح شده بود، هیچ دلیلی برای خودداری مسئولان از انجام نقل و انتقال‌های بانکی درخواستی از سوی وکلا وجود نداشت.

طی این کلاهبرداری، ۴۵ تراکنش بانکی توسط حسابداران این شرکت معاملات املاک مستقر در پاریس انجام و طی آن‌ها در مجموع نزدیک به ۳۸ میلیون یورو به سرقت رفت.

این شگرد که به «کلاهبرداری رئیس قلابی» مشهور است در نهایت به وسیله کنترل‌های داخلی آشکار شد. اما امید کمی به استرداد مبالغی است که از حساب‌های خارجی شرکت به حساب‌های خارجی دیگری منتقل شده‌اند. این شرکت شکایتی را ثبت کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.