۲۰ دقیقه پایانی بازی استقلال شبیه بسکتبال بود | همه چیز دست ماست؛ باید قهرمان شویم | پاقدم حجازی خوب بود

مربی و مدیر فنی اسبق استقلال گفت: تغییر منطقه بازی ماشاریپوف از اتفاقات خوبی بود که باعث افزایش سطح کیفی این بازیکن شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرورزشی، استقلال همچنان صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر است و اگر در ۴ بازی آینده خودش به پیروزی برسد تحت هر شرایطی قهرمان لیگ بیست و سوم خواهد شد. پیرامون وضعیت آبی‌پوشان با بهتاش فریبا مربی و مدیر فنی اسبق این تیم همکلام شدیم که حرف های او را در زیر می خوانید:

بازی استقلال مقابل ذوب آهن را چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال و ذوب آهن به اعتقاد من یکی از زیباترین بازی‌های فصل بوده است. یک بازی کاملاً فنی و فیزیکی که همه اجزای فوتبال از شوت و کارهای تاکتیکی و فیزیکی و گل‌های زیبا در آن دیده شد. جا دارد به جواد نکونام و محمد ربیعی برای به نمایش گذاشتن این فوتبال زیبا تبریک بگویم. کسب سه امتیازی ایران از مهم‌ترین اهداف استقلال در این بازی بوده و حیف می‌شد اگر دست پر از این میدان خارج نمی‌شدیم. نمایش چشمگیر استقلال در ۴۰ دقیقه پایانی این دیدار و تعویض‌های خوبی که انجام شد که ماحصل آن، تاثیرگذاری آرمان رمضانی و جعفر سلمانی روی گل دوم استقلال که توسط بلانکو در سطح جهانی به ثمر رسید. البته باید گفت گل ماشاریپوف نیز در کلاس جهانی به ثبت رسید. کسب ۳ امتیاز در این دیدار برای ادامه صدر نشینی بسیار مهم بود که شکر خدا این اتفاق رخ داد و ما نیز همچون هواداران استقلال از ا پیروزی در دقایقی پایانی بازی خوشحالیم. استقلال حالا ۴ بازی پیش رو دارد که سه بازی در تهران برگزار می‌شود. دیدارهای باقیمانده استقلال بدون شک همگی سخت خواهند بود چرا که در هفته‌های پایانی تیم‌ها یا به دنبال قهرمانی و کسب سهمیه هستند یا به دنبال فرار از منطقه سقوط به رده پایین‌تر.

استقلال برای دومین بار در هفته‌های اخیر نیمه اول ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت. عملکرد خط دفاع استقلال به ویژه در نیمه اول دیدار با ذوب آهن چطور ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه خط دفاع استقلال در دقایقی از بازی به دور از تمرکز لازم بازی را دنبال می‌کردند. به اعتقاد من درست آن بود که مراد مند باید زودتر می‌آمد و آن توپ را قطع می‌کرد و یا آنکه خطای فنی نجام می‌داد. در هر صورت یک لحظه تردید کرد و گل زیبای ذوب آهن شکل گرفت اما بعد از آن دیگر خطری جدی دروازه استقلال را تهدید نکرد. به طور کلی باید گفت خط دفاع استقلال در کنار پرسپولیس به گواه آمار روزهای خوبی را در لیگ فصل جاری پشت سر گذاشته‌اند. بالاخره اشتباه در فوتبال وجود دارد و خط دفاع استقلال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با توجه به روند بازی تا دقایق پایانی فکر می‌کردید استقلال در این بازی با کسب ۳ امتیاز از میدان خارج شود؟

روند بازی می‌گفت که استقلال باید برنده میدان باشد. البته ۲۰ دقیقه آخر چیزی شبیه بسکتبال بوده است و سیو عالی حسینی و تلاش بازیکنان تا سوت پایان بازی از سوی داور همگی دست به دست هم داد تا استقلال با کسب ۳ امتیاز ارزشمند این بازی پیروز میدان معرفی شود.

از گل‌های بلانکو و ماشاریپوف در حد و اندازه‌های کلاس جهانی یاد کردید. در خصوص بیشتر توضیح دهید.

تغییر منطقه ماشاریپوف از اتفاقات خوبی بوده که باعث افزایش سطح کیفی این بازیکن شده است چرا که وقتی او فضا دارد هم خوب پاس می‌دهد و هم وب در موقعیت گلزنی قرار می‌گیرد و از این رو نمود بیشتری پیدا می‌کند. اگر خاطرتان باشد روز اول به شما گفتم او مهارت فردی و قدرت حفظ توپ بالایی دارد. بلانکو نیز در این مدت نشان داده بازیکنی بسیار با کیفیتی است که قدرت آن را دارد در جمع ۴ نفر توپ را توپ را روی هوا استپ کرده و پایین آورده و در اختیار خود قرار دهد.

با توجه به شرایط جدول قهرمانی استقلال را تا چه میزان ممکن می‌دانید؟

من فکر می‌کنم استقلال در پایان فصل قهرمان می‌شود. چرا که همه چیز دست خودمان است و در چنین شرایطی بی‌توجه به نتایج دیگر تیم‌ها باید به دنبال کسب سه امتیاز بازی‌های آینده بود.

بازی با فولاد را چطور می‌بینید؟

شاید به ظاهر و روی کاغذ این دیدار آسان به نظر برسد اما در واقع چنین نیست چرا که فولاد تیم بزرگی است اما شرایط به شکلی رقم خورده که این روزها بازیکنان این تیم برای سقوط نکردن از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد به همین خاطر استقلالی ها نباید این تیم را دست کم بگیرند.

تغییر و تحولات استقلال را چطور می‌بینید؟

باید جلو رفت و شاهد گذر زمان باشیم تا چه اتفاقاتی را نشان دهد. مشخصا وقتی بعد از این تغییر و تحولات ر تمرین بچه‌ها رفتم روحیه بچه‌ها را بسیار مثبت و شاداب دیدم. جا دارد از آقای خطیر بابت زحمات که در مدت زمان حضورشان در استقلال کشید تشکر کنم. مهمترین نیاز استقلال در شرایط کنونی آرامش تیمی است. حتماً به خاطر دارید در ۵ هفته ابتدایی شرایط تیم به چگونه بود و بعد از آن آشتی کنان از بازی ششم به بعد شرایط به چه شکلی تا به امروز دنبال شد.

از حضور آتیلا حجازی در جمع پسران آبی هم برایمان بگویید.

بالاخره آتیلا به خانه خود و پدرش بازگشته است و حضور او را تبریک می‌گویم. شکر خدا پا قدم خوبی هم داشته و با آمدن او بازی را بردیم. در مجموع باید بگویم هرچه قدیمی سالم به تیم نزدیک‌تر شوند برای استقلال اتفاق خوب و مثبتی محسوب می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.