رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

احتمال دیدار برجامی ایران و آمریکا

معاون وزیر خارجه کشورمان صبح روز (سه شنبه) پیش از دیدار با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: کمیسیون مشترک برجام ۳۰ تیرماه در وین برگزار می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان صبح روز سه شنبه پیش از آغاز دیدار با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در هتل اسپینانس اظهار کرد: کمیسیون مشترک برجام ۳۰ تیرماه در وین برگزار می‌شود.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی که آیا در این دیدار در ارتباط با بدعهدی های آمریکا در نقض برجام نیز رایزنی و گفت‌وگویی خواهید داشت گفت: در حال حاضر آقای ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه برای انجام مشورت‌های سیاسی به تهران آمدند و ما اکنون جلسه مذاکره‌ای با ایشان داریم. انجام مشورت های سیاسی با دولت روسیه در مورد موضوعات متنوع جریان دارد. در مورد موضوع برجام نیز در سفرهای متقابل بنده و آقای ریابکوف صحبت‌ها و گفت‌وگوهایی کرده ایم. امروز دور جدیدی از این مذاکرات را در آستانه برگزاری دور بعدی کمیسیون مشترک برجام خواهیم داشت. ان‌شاءالله نشست کمیسیون مشترک برجام در سی ام تیرماه در وین برگزار می شود.

عراقچی ادامه داد: در نشست امروز پیشاپیش موضوعات مربوط به کمیسیون مشترک برجام را نیز بررسی می‌کنیم.

معان وزیر خارجه تصریح کرد: صحبت‌های اخیر و موضوعاتی که در اجلاس گروه ۲۰ مطرح شد، از دیگر مسائلی است که در این جلسه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

عراقچی موضوع بدعهدی آمریکایی‌ها و اجرای برجام را نیز یکی دیگر از موضوعاتی عنوان کرد که در مورد آن صحبت خواهد شد.

وی افزود: نحوه مقابله دولت جدید آمریکا با برجام و دیدگاه هایی که آنها مطرح کرده‌اند یکی از بحث‌های جدی ما در کمیسیون مشترک برجام خواهد بود.

معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که با توجه به سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه کشورمان به همراه دو تن از معاونانش به نیویورک آیا کمیسیون مشترک برجام در نیویورک برگزار می‌شود، گفت: کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار می‌شود و ما بعد از  شرکت در اجلاس عالی رتبه سیاسی سازمان ملل در نیویورک به وین سفر می‌کنیم.

وی گفت: در جریان سفر آقای ظریف به نیویورک ایشان با تعدادی از مقامات شرکت کننده در این اجلاس دیدار و رایزنی خواهند کرد و سخنرانی در تعدادی از مراکز مطالعاتی و اندیشکده‌ها از دیگر برنامه‌های سفر وزیر خارجه در جریان این سفر است.

عراقچی در پاسخ به این سوال که در جریان این سفر با همتایان آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگوهایی خواهید داشت تصریح کرد: در جریان سفر مورد اشاره با تعدادی از مقامات شرکت کننده در این اجلاس از جمله اعضای ۱+۵ رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی خواهیم داشت و با طرف آمریکایی نیز اگر دیداری انجام شود در چارچوب ضرورت و مسائل مرتبط با برجام انجام می‌شود و ارتباطی بیش از این نداریم و اگر لازم باشد در سطح کارشناسی و یا در همین حدود براساس ضرورت‌، ممکن است دیدارهای دو جانبه‌ای آن هم فقط مربوط به اجرای برجام داشته باشیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.