رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

وداع با خواننده محبوب موسیقی جنوب+تصاویر

محمود جهان، خواننده موسیقی جنوب که ۸ مردادماه بر اثر عارضه قلبی از دنیا رفته بود، صبح روز چهارشنبه (۱۱ مرداد) از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان تشییع شد.

به گزارش اینتیتر به نقل ازایسنا،‌ در مراسم تشییع این هنرمند موسیقی پسرش «امید جهان» در صحبت‌هایی بیان کرد: پدرم دوست نداشت مردم را ناراحت ببیند، دست یکایک شما را که برای مراسم تشییع او تشریف آوردید می‌بوسم و امیدوارم بتوانیم در شادی‌های شما جبران کنیم.

«محسن شریفیان»، مدیر گروه لیان نیز بیان کرد: محمود جهان برای ما یادآور خاطرات تلخ و شیرین بسیاری است. او بود که به سختی، موسیقیِ جنوب ایران را در اوایل کار زنده نگه داشت و اگر ما توانستیم در تالار وحدت یا هر سالن دیگری موسیقی اجرا کنیم، مدیون او هستیم که با تهدیدها و سختی‌ها و با بدترین توهین‌ها مواجه شد.

او ادامه داد: ای کاش با دفن محمود جهان، زشتی‌ها و محدودیت‌های موسیقی هم دفن شوند. وقتی که کنسرت‌ها تعطیل می‌شوند و تلویزیون نمی‌تواند هیچ سازی را نشان دهد، موسیقی ما با این وضعیت حتی در دنیا هم جایی ندارد.

«میرزمانی»، یکی از پیشکسوتان موسیقی نیز در بخش دیگری از این مراسم بیان کرد: کسی که عاشق باشد و از جانش برای مردم بخواند و هنرش را با عشق بیامیزد، چنین بدرقه باشکوهی برازنده اوست. زندگی هنریِ هرکس با تجربیات بسیاری همراه است. محمود جهان نیم‌قرن تجربه داشت و بیش از ۳۰ آلبوم منتشر کرد که نشان دهنده فعالیت‌های عاشقانه اوست.

او ادامه داد: به اعتقاد من بُعد انسانی و معرفتی افراد تأثیرگذار است. محمود جهان عاشق کار و امیرالمومنین (ع) و به قول معروف سر به مُهر بود. او با صبوری و لبخند تمام سدهایی که جلویش بود را پشت سر گذاشت.

«میرزمانی» در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه شنیده‌ام هوشنگ ظریف اخیراً بستری شده است، گفت: ‌برای این هنرمند آرزوی سلامتی می‌کنیم.

«آکا صفوی»، خواننده گروه لیان نیز شَروه‌ای را برای محمود جهان اجرا کرد.

حمیدی، استاد ادبیات نیز در بخش دیگری از این مراسم از حاضران خواست که به یاد روح بزرگ این هنرمند چند دقیقه سکوت کنند و سپس بیان کرد: باز مرغ دیگری افتاد به دام، و شمع روشنِ ما محمود جهان خاکستر شد. محمود جهان (پولادی)، از خانواده بزرگ پولادی‌ها در تنگستان است که تبار آنها به پولادخان می‌رسد. گرچه او از بین ما زود رفت، اما از دل ما خارج نخواهد شد و تمام آهنگ‌های او جاودان خواهد بود.

صنعتگر، خواننده جنوبی نیز از دیگر افرادی بود که در مراسم تشییع محمود جهان صحبت کرد و قطعه‌ای را به این هنرمند فقید تقدیم کرد و گفت: ما دوست داشتیم این قطعه برای تلویزیون پخش شود و اسم آن را «حزن» بگذاریم، اما این قطعه را تقدیم روح بزرگ جهان می‌کنیم.

«حسین کشتکار»، از همراهان خانواده جهان نیز قطعه‌ای به نام سرگشته را اجرا کرد و توضیح داد: هربار که محمود جهان تنها می‌شد، به من می‌گفت این قطعه را برایش بخوانم. حالا می‌خواهم این قطعه را در جمع شما به روح ملکوتی او تقدیم کنم.

در کنار قطعات متفاوتی که به محمود جهان تقدیم شد بخشی از مراسم با اجرای گروه سنج،‌ طبل و دمام‌زنی و عزاداری ویژه جنوب برگزار شد. همچنین ساز نی‌انبان توسط سیاه‌پیشیان نواخته شد.

سپس پیکر محمود جهان با همراهی مردم و خانواده او و هنرمندان وارد تالار وحدت شد تا با او وداع کنند. در کنار افرادی که پوسترهایی از محمود جهان در دست داشتند، یکی از حاضران بیلبوردی در دست داشت که روی آن نوشته بود: "خداحافظ علی اهل وطن، فانوس بندر همیشه روشن است، عامو محمود روحت مثل آهنگ‌هایت شاد شاد."

حاضران در این مراسم نماز میت را در تالار وحدت بر پیکر محمود جهان اقامه کردند.

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد محمود جهان روز جمعه از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ در مسجد الرسول (ص) واقع در سعادت‌آباد، میدان کاج برگزار می‌شود.

شاهین جمشیدی، مجری این مراسم بود و محسن آقایی، صفر کشکولی، اصغر همت، کامران علیشاهی، کامران همت‌پور و غلامرضا صنعتگر از جمله حاضران در مراسم تشییع محمود جهان بودند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.