رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

درمان ناشنوایی با استفاده از تزریق سلول‌های بنیادی

محققان دانشگاه "راتگرز" در نیوبرانزویک با همکاری "آزاده جدلی" محقق ایرانی در یک پژوهش جدید موفق شدند تا با تزریق سلول‌های بنیادی به گوش داخلی، شنوایی را به افراد ناشنوا بازگردانند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بر طبق یک تحقیق جدید که توسط دانشمندان دانشگاه راتگرز در نیوبرانزویک انجام شده، سلول‌های بنیادی گوش می‌توانند به نورون‌های شنوایی تبدیل شوند و روند ناشنوایی را معکوس کنند.

به گزارش فیز،اما مسئله اینجاست که این پروسه همچنین می‌تواند سبب شود تا سلولها با سرعت بیشتری تقسیم شوند و خطر ابتلا به سرطان را ایجاد کنند.

کلوین وای کوان نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار گروه زیست شناسی سلولی و علوم اعصاب در دانشکده هنر و علوم اظهار کرد: خبرهای امیدوار کننده از این پژوهش این است که سلول‌های بنیادی که به نورون‌های شنوایی تبدیل می‌شوند، حداقل در ظروف آزمایشگاهی قابل کنترل هستند.

کوان گفت: "عوارض جانبی تکثیر این سلول‌ها ما را بر آن داشت تا به سوی یک استراتژی بهتر برای درمان جایگزینی سلول‌ها حرکت کنیم."

مطالعات نشان می‌دهد که سلول‌های مویی گوش داخلی صداها را به سیگنال‌های عصبی تبدیل می‌کنند که توسط نورون‌های گانگلیون مارپیچی به مغز انتقال می یابند.

از دست دادن شنوایی به دلیل قرار گرفتن در معرض سر و صدای بیش از حد، باعث از دست رفتن سلول‌های مویی، آسیب شدید به فرآیندهای عصبی و تشدید کندی نورون‌های شنوایی می‌شود. متاسفانه نورون‌ها پس از اینکه از بین بروند بازسازی نمی‌شوند.

دانشمندان امیدوارند تا با استفاده از این روش بتوانند شنوایی را به میلیون‌ها نفر که از ناشنوایی یا کم شنوایی رنج می‌برند بازگردانند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.