رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پاسخ بیرانوند به رونالدو

رونالدو آن قدر داد می‌زد و صحبت می‌کرد که من به زبان فارسی گفتم “سرمان را بردی چقدر داد می‌زنی. اگر حرفی داری بیا در زمین مسابقه ثابت کن!” که در آن لحظه احسان حاج صفی و تعداد زیادی از بازیکنان شروع به خندیدن کردند.

به گزارش اینتیتر به نقل از تابناک، هنوز در مصاحبه هایی که با بیرانوند انجام می شود چیزهای جدیدی یافت می شود. این بار این گلر ملی پوش از صحبت هایش درون تونل ورزشگاه با رونالدو گفته است که خواندنش خالی از لطف نیست.

پیش از دیدار برابر پرتغال، لحظه‌ای که در حال ورود به زمین بودید، زیر چشمی رونالدو را نگاه می‌کردی و حرف می‌زدی. در آن لحظه چه احساسی داشتی؟

رونالدو عادت دارد زمانی که در تونل است، داد بزند. ما هم که در تونل بودیم بازیکنان پرتغال بلند بلند با یکدیگر صحبت می‌کردند و رونالدو هم داد می‌زد. مربی‌شان هم کنارشان ایستاده بود و استرس خاصی در وجودش بود. رونالدو آن قدر داد می‌زد و صحبت می‌کرد که من به زبان فارسی گفتم “سرمان را بردی چقدر داد می‌زنی. اگر حرفی داری بیا در زمین مسابقه ثابت کن!” که در آن لحظه احسان حاج صفی و تعداد زیادی از بازیکنان شروع به خندیدن کردند. احسان می‌گفت علیرضا دوربین‌ها کنارت هستند و شاید صدایت را ضبط کنند.

بیرانوند در تونل به رونالدو چه جوابی داد؟

زمانی هم که داور در بازی مقابل پرتغال پنالتی اعلام کرد در ایران خیلی‌ها تصور می‌کردند این صحنه به گل تبدیل خواهد شد.

این که من توانستم پنالتی رونالدو را بگیرم اتفاقی بود که برای همه مردم ایران خوب شد. هر بازیکنی افتخاری کسب می‌کند. خداداد عزیزی گلی به استرالیا زد که برایش افتخارآمیز شد و حمید استیلی توانست یک گل زیبا به آمریکا بزند. من هم با مهار پنالتی رونالدو افتخاری برای خودم کسب کردم. این صحنه را مردم ایران همیشه به یاد می‌آورند و من را یاد خواهند کرد. قبل از بازی خاطرم است که خیلی از دوستانم با من تماس می‌گرفتند و می‌گفتند اگر چند گل هم از پرتغال خوردی لااقل از رونالدو گل نخور! من عادت بدی دارم که وقتی با تیمی بازی می‌کنم دوست ندارم روی مهاجمان حریف زوم کنم و به من بگویند فلان بازیکن این گونه شوت زنی می‌کند چون به من استرس وارد می‌کند. قبل از بازی استرس داشتم اما احساس می‌کردم اتفاق خوبی خواهد افتاد. خیلی‌ از دوستان صمیمی به من می‌گفتند چه می‌شود اگر ایران یک بر صفر پیش باشد و دقیقه ۹۰ یک پنالتی به سود پرتغال بگیرند و تو این پنالتی را مهار کنی و ایران به دور بعد صعود کند. اگر مهدی آن توپ را در آخرین لحظات گل می کرد، همین هم می‌شد.

روی پنالتی رونالدو آیا شانسی واکنش نشان دادی یا واقعا ضربات این بازیکن را آنالیز کرده بودی؟

ما در تیم ملی مربی‌ای داریم به نام الکساندر که با ما تمرین‌های خیلی خوبی انجام می‌دهد. او رابطه بسیار صمیمی با من دارد و همیشه برای من فیلم‌های مختلف دروازه‌بانی را می‌فرستد. قبل از بازی با پرتغال هم چند بازی را برای من فرستاده بود که ضربات پنالتی رونالدو را نشان می‌داد. من تا ساعت ۲ نصفه شب بیدار می‌ماندم تا بتوانم ضربات پنالتی او را آنالیز کنم. رونالدو طی ماه‌های اخیر بیشتر ضرباتش را به یک سمت و جهت زده بود. من بر اساس آنالیزی که انجام داده بودم به سمت پنالتی رونالدو شیرجه زدم و توپ را مهار کردم. وقتی دیدم طی چند بازی اخیر حتی در دیدار برابر اسپانیا پنالتی رونالدو به کدام سمت زده شده تصمیمم را گرفتم که به همان سمت شیرجه بزنم. اگر دقت کنید می‌بینید حتی از پشت خط جلو آمدم و شیرجه زدم و توپ را مهار کردم که داور به خاطر شیرجه بلندم پنالتی را تجدید نکند.

لحظه‌ای که توپ را مهار کرده بودی و توپ در آغوشت بود به چه فکر می‌کردی؟

وقتی توپ را مهار کردم و روی زمین خوابیدم احساس می‌کردم دنیا را بغل کرده‌ام و برای لحظاتی شاید خوابم برد. پس از چند ثانیه پورعلی‌گنجی به سمتم آمد و دستم را گرفت تا بلند شوم. بعد از بازی ویدئوهایی به دستم می‌رسید که واقعا برایم جالب بود. برخی با گوشی‌هایشان از صحنه پنالتی فیلم گرفته بودند. در یکی از این فیلم‌ها قبل از این که رونالدو پنالتی را بزند، فردی گفت “تو که می‌گفتی چطوری کریس، حالا پنالتی را بگیر” و پس از این که پنالتی را گرفتم همان فرد با فریاد کش‌داری می‌گوید “یاااا حسین، گرفت!” البته می‌خواهم نکته‌ای هم بگویم. قبل جام جهانی به یکی از دوستانم پیام دادم و گفتم درست است که مردم من را مسخره می‌کنند اما کاری می‌کنم که همین مردم به من افتخار کنند. فایل صوتی‌اش را هم هنوز دارم. الان هم که می‌بینید چنین اتفاقی افتاده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.