رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هواوی دومین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند دنیا

 هواوی در بهار امسال ۵۴.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته که ۱۵.۸ درصد سهم کل بازار فروش گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. این مقدار نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است و نسبت به ۴۱.۳ میلیون دستگاه و ۱۲.۱ درصد سهم بازار اپل عملکرد بهتری را نشان می‌دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارنت، شرکتی تحقیقاتی در فصل دوم سال ۲۰۱۸ هواوی موفق شده با عبور از اپل رتبه دوم بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان را از آن خود کند.

به گزارش IDC، هواوی در فصل دوم سال ۲۰۱۸ گوشی‌های هوشمند بیشتری نسبت به اپل فروخته و به همین دلیل حالا پس از سامسونگ در مقاوم دوم بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان ایستاده است. هواوی در بهار امسال ۵۴.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته که ۱۵.۸ درصد سهم کل بازار فروش گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. این مقدار نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است و نسبت به ۴۱.۳ میلیون دستگاه و ۱۲.۱ درصد سهم بازار اپل عملکرد بهتری را نشان می‌دهد.

با این‌حال سامسونگ کماکان با فروش ۷۱.۵ میلیون دستگاه و ۲۰.۹ درصد فروش کل رتبه اول را در اختیار دارد هرچند که نسبت به سال گذشته ۱۰.۴ درصد افت داشته است. دلیل این افت فروش هم عملکرد نه‌چندان خوب گلکسی اس ۹ بوده است.با وجود پیشرفت چشمگیر هواوی، شیائومی در این بازه با ۴۸.۸ درصد بالاترین درصد رشد را نشان داده است و توانسته با فروش ۳۱.۹ میلیون دستگاه رتبه چهارم جدول را به خود اختصاص دهد. شرکت چینی Oppo نیز با ۲۹.۴ میلیون دستگاه در رتبه پنجم ایستاده و سایر تولیدکنندگان با افت فروش ۱۸.۵ درصدی توانسته‌اند مجموعاً ۱۱۳.۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش برسانند. گفتنی است مجموعاً آمار فروش گوشی‌های هوشمند در بهار امسال نسبت به سال گذشته ۱.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به این ترتیب با این‌که پرچم‌دار هواوی پی ۲۰ پرو در آمریکا عرضه نشد اما این شرکت کماکان موفق شده تا موفقیت چشمگیری را کسب کند. حالا همه نگاه‌ها به گلکسی نوت ۹، میت ۲۰ پرو و آیفون‌های جدید است تا ببینیم تا پایان سال کدام شرکت‌ها می‌توانند در صدر فروشندگان گوشی‌های هوشمند دنیا قرار بگیرند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.