رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

این آمریکایی‌ها هستند که باید رفتارشان را تغییر دهند نه جمهوری اسلامی ایران

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه رییس‌جمهور آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، گفت: معتقدم دیگر نیازی به گفت‌وگو با آمریکا وجود ندارد چون ما در چارچوب برجام گفت‌وگوها را انجام دادیم، حداقل‌ترین کار آن است که آمریکا به تعهداتش عمل کند. برای مراحل بعدی نظام باید تصمیم‌گیری نماید.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سید حسین نقوی حسینی درباره اینکه آیا می‌توان به رییس‌جمهور آمریکا برای مذاکرات اعتماد کرد آن هم در شرایطی که برجام را نقض کرده است، گفت: اقدامات ترامپ مبنی بر مذاکره بدون شرط در هر زمان و مکان خلاف گفته‌های گذشته‌اش است که مطرح کرده بود در صورت وجود شرایطی مذاکره می‌کند. این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها و دولت آمریکا قابل اعتماد نیستند و در رفتار و گفتارشان تناقض‌گویی وجود دارد.

وی افزود: اگر ترامپ و دولت آمریکا به مذاکره و توافق اعتقاد دارند باید به برجام پایبند باشند آن هم برجامی که شورای امنیت و اتحادیه اروپا تایید کرد و جامعه جهانی از آن استقبال نمود اما آمریکا این توافق و مذاکرات را بر هم زد.

نقوی حسینی افزود: بر این اساس دولتی که هر لحظه تصمیم مختلف می‌گیرد به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند. این آمریکایی‌ها هستند که باید رفتارشان را تغییر دهند نه جمهوری اسلامی ایران.

وی در پاسخ به این پرسش که چطور می‌توان به آمریکایی اعتماد کرد که رییس‌جمهور آن صحبت از مذاکره بدون شرط می‌کند اما وزیر خارجه این کشور شرط می‌گذارد، گفت: اینها همه نشان دهنده نبود اعتماد به آمریکا است. آمریکایی‌ها اول باید ثابت کنند که در مذاکره و توافق قابل اعتمانند و رفتارشان را تغییر می‌دهند و خط مشی ثابت دارند تا ما تازه روی مذاکره و گفت‌وگو فکر کنیم. اینکه وزیر خارجه آمریکا پیش شرط می‌گذارد آن هم در شرایطی که رییس‌جمهور این کشور صحبت از مذاکره بدون شرط می‌کند بدان معناست که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و آنها تناقض‌گویی دارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه اگر آمریکا به برجام پایبند باشد، عذرخواهی کرده و سیاست خصمانه‌اش را کنار گذارد آیا امکان تجدیدنظر در رابطه با مذاکره با آمریکا وجود دارد، گفت: به نظر ما نیازی به گفت‌وگوی مجدد نیست. ما در چارچوب برجام توانستیم همکاری‌ها را انجام دهیم. برجام زمینه همکاری‌ها را فراهم کرد و برای مذاکره کافی بود. اکنون آمریکا است که باید در چارچوب برجام تعهداتش را عملیاتی کند لذا برای بعد از آن نظام باید تصمیم‌گیری کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.