رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پرونده گرین‌ کارت آقازاده‌ها به مجلس رسید

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلالی نماینده تهران از پاسخ‌های وزیر اطلاعات درباره اعطای گرین کارت به ۲۵۰۰ نفر از مقامات و فرزندان آنها توسط دولت در جریان مذاکرات برجام قانع نشد و سوال به صحن ارجاع شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، علی نجفی در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوالات آقای محبی‌نیا نماینده میاندوآب و آقای جلالی نماینده تهران تشکیل شد.

وی در توضیح سوال محبی‌نیا گفت: آقای محبی‌نیا درباره اقدامات وزارت اطلاعات جهت مقابله با بحران‌ها و اتفاقات احتمالی امنیتی سوالی را مطرح کرد. وزیر اطلاعات در پاسخ ضمن تاکید بر وظایف ذاتی وزارت اطلاعات و اشراف کامل بر تهدیدات علیه امنیت ملی به تشریح برخی اقدامات و دستاوردهای این وزارتخانه پرداخت.

نجفی افزود: طبق توضیحات وزیر اطلاعات کار این وزارتخانه کار ظریف و حساسی است. وزارت اطلاعات در شناسایی و مقابله با چالش‌ها و پیشگیری از مسائل پیش رو کارکرد درخشانی دارد و گزارشات و ارزیابی‌های خود را به مقامات مربوطه ارائه کرده است.

به گفته وی، محبی‌نیا از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوال جلالی نماینده تهران اشاره و اظهار کرد: آقای جلالی درباره صحت خبر منتشر شده در رسانه‌ها درخصوص اعطای حق شهروندی (گرین کارت) به ۲۵۰۰ نفر از مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها توسط دولت آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای برجام سوالی را مطرح کرد.

وی افزود: آقای علوی در پاسخ موکدا این موضوع را تکذیب کرد و آن را از اساس نادرست عنوان نمود. علی‌رغم این توضیحات آقای جلالی با اشاره به اهمیت موضوع و بازتاب گسترده آن در محافل سیاسی و رسانه‌ای داخلی و بین‌المللی از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع نشد و سوال را به هیات رئیسه ارجاع داد تا آقای علوی این توضیحات را جهت تنویر افکار عمومی در صحن علنی مجلس ارائه کند.

نجفی با اشاره به بررسی طرح الحاق یک تبصره به بند ۳ ماده ۱۸ قانون گذرنامه مصوب ۱۳۵۱ در این کمیسیون گفت: طراحان این طرح استدلال‌های خود را بیان کردند. بعد از اعلام نظر موافقان و مخالفان در نهایت این طرح تصویب شد.

به گفته نجفی، این طرح یک ماده واحده دارد که در آن آمده است: شرکت در مسابقات ورزشی، المپیادها و مسابقات و همایش‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی به نمایندگی از طرف جمهوری اسلامی ایران با تایید مراجع ذی‌ربط جزء موارد مذکور در این بند محسوب می‌شود. شوهر حق دارد نسبت به تصمیم دادستان ظرف مدت ۱۰ روز بعد از ابلاغ به دادگاه صالح اعتراض کند. خروج زنان از کشور به قصد حج واجب برای یک بار از شمول حکم این بند مستثنا بوده و نیاز به اجازه کتبی شوهر یا دادستان وجود ندارد.

تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران در کمیسیون اجتماعی

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران در کمیسیون اجتماعی خبر داد.

روح‌الله بابایی صالح در خصوص جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: ما سه موضوع را در دستور کار داشتیم. کلیات طرح ساماندهی بازرسان قرارداد معین مشاغل در حوزه نظارت بر بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت و کلیات طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران بود، رای نیاورد.

وی افزود: طرح دیگر، طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران بود که کلیات آن رای آورد.

تشکیل ۴ گروه در کمیسیون شوراها به منظور پیگیری مشکلات موجود در کشور

همچنین سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از تشکیل ۴ گروه در کمیسیون به منظور پیگیری و رسیدگی به مشکلات موجود در کشور خبر داد.

اصغر سلیمی ضمن تشریح جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بیان کرد: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در کشور ایجاد شده است. چهار گروه در کمیسیون تشکیل شد تا مسائل و مشکلات کشور را با جدیت پیگیری کنند و به رئیس کمیسیون و رئیس مجلس گزارش دهند.

وی در ادامه گفت: گروه اول قرار است که بر اختیارات و وظایف استانداران نظارت داشته باشد تا اگر مشکلی در حوزه اختیارات وجود دارد برطرف سازد. در این گروه آقایان ابوترابی، بیگی، صباغیان و محمودی شاه نشین حضور دارند. گروه دوم، گروه سرمایه گذاری و معیشت است که آقایان بیمقدار، عبدالهی و شریفی در آن حضور دارند و گروه سوم در خصوص امنیت داخلی و احزاب است که آقایان میرزایی نیکو، هاشم‌زائی و کاظمی در آن حضور دارند. گروه چهارم نیز برای برنامه‌ریزی بحران‌های کوتاه مدت تشکیل شده است که خانم مافی و آقای سلیمی در آن حضور دارند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس ادامه داد: در ادامه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس مورد بررسی قرار گرفت. در این زمینه سه طرح وجود داشت که با یکدیگر ادقام شد. طرح کنونی ۱۰ فصل به همراه ۳۹ ماده است. در جلسه کلیات آن به تصویب رسید. و فصل اوا آن مورد برررسی قرار گرفت.

بررسی مشکلات تولید، توزیع و مصرف کودهای کشاورزی در کمیسیون کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی مشکلات تولید، توزیع و مصرف کودهای شیمیایی خبر داد.

نورمحمد تربتی‌نژاد، اظهار کرد: در جلسه در خصوص مشکلات تولید، توزیع و مصرف کودها و سموم کشاورزی بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های اعلام شده مصرف انواع سموم کشاورزی در ایران تقریبا نزدیک به نیمی از استاندارد جهانی است که همین مساله موجب کاهش تولید در واحد سطح شده است در حالیکه استاندارد جهانی برای مصرف کودهای شیمیایی حدود ۴.۴ میلیون تن است این عدد در ایران نزدیک ۲.۲ میلیون تن است که حدود ۸۷.۵ درصد آن در داخل کشور تولید می‌شود.

تربتی‌نژاد با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه کمیسیون متبوعش، گفت: در این جلسه مقرر شد مسئولان از ایجاد بازار سیاه سموم و کودهای شیمیایی جلوگیری کرده و نسبت به تامین کود با قیمت، مقدار و زمان مناسب برای باغداران و کشاورزان اقدام کنند، همچنین مقرر شد عواقب آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از مصرف بی‌رویه کودهای شیمیایی و جلوگیری از استفاده بی‌رویه از این کودها بررسی و کنترل شود.

وی کمیته‌ای متشکل از اعضای حاضر در جلسه را مسئول جمع‌بندی نهایی و ارائه راه‌حل‌های پیشنهادی برای اصلاح فرآیند تولید، توزیع و مصرف مناسب‌تر کودهای شیمیایی اعلام کرد.

بررسی موضوع بانکرینگ در خلیج فارس در کمیسیون انرژی

همچنین یک عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی موضوع بانکرینگ و ایجاد آن در جزیره قشم در جلسه کمیسیون انرژی خبر داد.

علی بختیار ضمن تشریح جلسه کمیسیون انرژی، بیان کرد: کمیسیون در خصوص مسئله بانکرینگ جلسه داشت و مسئولین مربوط از وزارت نفت، کار و راه حضور داشتند.. یکی از مزیت های رقابتی ما در خلیج فارس موضوع بانکرینگ است. از آنجا که طول آبراهه بین المللی بندر سلخ در جزیره قشم نسبت به بندر فجیره در امارات ۵ مایل در مقابل ۱۲ مایل است، و از سوی دیگر سال ها پیش شرکت بی تی با مطالعه ای که داشته بندر سلخ را مهم ترین نقطه برای بانکرینگ در خلیج فارس اعلام کرده است.

وی در ادامه گفت: امکان ایجاد یک بندر بانکرینگ در جزیره قشم وجود دارد.برای ایجاد این بندر باید شرکت های بین المللی مختلفی کار کنند. مزیت ما در قشم به مراتب بیشتر از فجیره در امارات است باید یک همکاری در دولت و وزارت نفت و راه و کار برای ایجاد این بندر شکل بگیرد. باید پروانه های لازم برای فعالیت شرکت های مختلف بانکرینگ صادر شود.

وی در پایان گفت: در جلسه در این خصوص بحث و بررسی صورت گرفت.

بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران

نایب رئیس کمیسیون عمران نیز از بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سید احسن علوی ضمن تشریح جلسه کمیسیون عمران، بیان کرد: در جلسه طرح اصلاح قانون نظام مهندسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان نظرات خود را در این زمینه بیان کردند.

وی در ادامه گفت: بعد از جلسه کمیسیون مسائل کامیون داران در کمیته مربوط مورد بررسی قرار گرفت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.