رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چرا خودروها در چالوس سُر می خورند؟

در طی نشست مدیریت بحران استانداری البرز که روز گذشته در سالن جلسات شهدای دولت تشکیل شد. مسئله سر خوردن خودروها در مسیر جاده چالوس که خسارات جانی و مالی برای رانندگان در این مسیر طی روزهای گذشته به همراه داشت، سرفصل سخنان نخست استاندار در نشست مدیریت بحران استانداری البرزی بود. این مسئله مدت هاست که در فضای مجازی مطرح شده است اما ظاهرا تاکنون شواهد دقیقی از عمدی بودن این مسئله بدست نیامده بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، مسیر جاده چالوس کرج یکی از محورهای مواصلاتی و پرتردد استان البرز است که همواره در عین زیبایی جاده با خطرات فراوانی برای مسافران همراه است.

بر همین اساس، استان البرز متناسب با محور مواصلاتی بیش از ۱۷ استان کرج و قالب جغرافیایی و طبیعی با بحران های متعددی چون سیل، ریزش کوه و … رو به رو بوده است و جای آن دارد نسبت به روند مدیریت بحران به خصوص در مورد مسیر جاده چالوش بیش از پیش توجه لازم صورت پذیرد.

علی اصغر کاظمی در نشست مطبوعاتی یکشنبه ۱۴ مرداد اظهار کرد: بدون شک لغزندگی برخی از نقاط محور کرج _ چالوس به خاطر جنس آسفالت نیست و به ریختن گازوییل مربوط است.

وی ادامه داد: حتی اگر سطح آسفالت این محور به طور کامل آغشته به قیر باشد هم وقتی راننده ترمز می ‌گیرد امکان لغزش خودرو وجود ندارد. در این محور قبل از انجام عملیات آسفالت، زیرسازی قیر صورت گرفته که این امر احتمال لغزش خودروها را منتفی می‌ کند.

این مسئول توضیح داد: تصاویری که از لغزش خودروها در این محور به دست ما رسیده به طور قطع ثابت می‌ کند خودروها به خاطر گازوییل کنترل خود را از دست می دهند.

وی گفت: به طور قطع مشخص نیست این گازوییل‌ ها به صورت عمدی یا سهوی در مسیر ریخته می‌ شود.

با این توضیحات شایسته است تا نهاد های مسئول در زمینه امنیت راه ها هرچه سریعتر برای کشف علل و رفع این مشکل چاره اندیشی کنند، مسلم است که حتی برفرض سهوی بودن این مسئله، بازهم جان و مال مسافران در خطر است و تردد از این جاده کوهستانی زیبا می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای مسافران به همراه داشته باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.