فراخوان عجیب خودرویی سال برای مرسدس بنز

به گفته مرسدس بنز لازم است تا سرعت این خودروها در دنده عقب روی ۲۵ کیلومتر بر ساعت یا ۱۶ مایل بر ساعت محدود شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از خودروبانک، مرسدس بنز در اقدامی جالب توجه و البته عجیب اقدام به فراخوانی ۲۰ دستگاه مدل G65 سال ۲۰۱۷ در بازار آمریکا کرد. به گفته این سازنده این خودرو ها دارای حداکثر سرعت زیاد و غیر استاندارد هستند و لازم است که دوباره مورد بازنگری قرار گرفته و سرعت آنها محدود شود. اما نکته ی جالب این است که این حداکثر سرعت مربوط به دنده عقب است چون حرکت در دنده عقب با این خودرو در سرعت بالا می تواند به دلیل نقطه ثقل بالایی که G کلاس دارد مشکل ساز و حادثه آفرین شود به خصوص اینکه موتور ۱۲ سیلندر توربوی این خودرو نیز به کوچکترین فشار راننده روی پدال گاز واکنش های شدیدی را از خود نشان می دهد.به گفته مرسدس بنز لازم است تا سرعت این خودروها در دنده عقب روی ۲۵ کیلومتر بر ساعت یا ۱۶ مایل بر ساعت محدود شود.

در صورتی که راننده با سرعتی بیش از ۲۵ کیلومتر بر ساعت در دنده عقب به این خودرو فرمان دهد ممکن است باعث چپ شدن خودرو شود. خوشبختانه رفع عیب و محدود کردن سرعت این خودروها به سادگی امکان پذیر است و مرسدس بنز تنها نیاز دارد تا نرم افزار محدود کننده را روی ECU این خودروها نصب کند و این پروسه به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد.

اما در خصوص مدل G65 نیز به عنوان قوی ترین نسخه‌ی جی کلاس باید اشاره کنیم که این خودرو دارای ۴۰۰ کیلوگرم وزن بیشتر در مقایسه با مدل G63 است و به یک موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توربو با قدرت ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۹۹۱ نیوتن متر مجهز است. انتقال نیرو در این خودرو به هر چهار چرخ با استفاده از یک گیربکس ۷ دنده خودکار انجام می شود و می تواند این اس یو وی سنگین وزن را در عرض ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت G65 نیز به دلیل مسایل ایمنی روی ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. از مدل لیمیتد ادیشن این خودرو کلا ۶۵ دستگاه تولید شده است که ۳۰ عدد از آنها در بازار آمریکا به فروش رفته اند. این خودرو در بازار آمریکا قیمتی در حدود ۲۵۲ هزار دلار دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.