رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بلایی که نور دستگاه های دیجیتالی بر سر چشمتان می آورد

محققان دانشگاه تولدو اعلام کردند، نور آبی از لپ تاپ ها، تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های دیجیتال خطر نابینایی را افزایش می دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از علم و فناوری از اصفهان، محققان دانشگاه تولدو اعلام کردند، نور آبی از لپ تاپ ها، تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های دیجیتال می تواند خطر نابینایی را افزایش دهد. این مطالعه در آخرین شماره مجله Scientific Reports به چاپ رسیده است.

به گزارش مدیکال نیوز، مطالعه جدیدی از سوی یک تیم از محققان دانشگاه تولدو در ایالات متحده نشان داده است که مواجهه با نور آبی به مدت طولانی می تواند سطوح مولکول های سمی خاصی که درون سلول های حساس نور ایجاد شده اند را افزایش دهد، و باعث ایجاد دژنراسیون ماکولا شود. دژنراسیون مغزی یک وضعیت پیشرفته و غیر قابل درمان است که منجر به نابینایی می شود.

دژنراسیون مغزی حدود ۲.۴ درصد از جمعیت انگلیس را تحت تاثیر قرار داده استو معمولا در افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله تاثیر می گذارد و منجر به از دست رفتن بینایی می شود. از دست دادن دید به دلیل مرگ سلول های حساس به نور شبکیه رخ می دهد.

محققان توضیح می دهند که نور آبی ناشی از دستگاه های دیجیتال دارای طول موج کوتاه و انرژی بیشتری نسبت به سایر شکل های نور است و این می تواند باعث آسیب دیدن چشم شود.

دکتر آجیس کاروناترون، استادیار بخش شیمی و بیوشیمی دانشگاه، توضیح داد که این نور آبی به طور مداوم بر قرنیه و عدسی تاثیر می گذارد که نمی تواند آن را مسدود یا آن را منعکس کند. با گذشت زمان می تواند به شبکیه آسیب رساند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.