رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آخرین خبرها از جشنواره تئاتر کودک ایران زمین

مدیر فرهنگی هنری منطقه دو تهران از برگزاری جشنواره تئاتر کودک «ایران زمین» در فرهنگسرای ابن سینا خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، سعید صدرائیان مدیر فرهنگی هنری منطقه دو و رییس فرهنگسرای ابن سینا از برگزاری جشنواره تئاتر کودک «ایران زمین» از ۳ تا ۹ شهریور در فرهنگسرای ابن سینا خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه و بالا بردن سطح کیفی آثار کودک بین گروه های نمایش کودکی برگزار می شود که در یک سال منتهی به مرداد ۹۷ در فرهنگسرای ابن سینا روی صحنه رفته اند.

وی افزود: در این جشنواره ۶ نمایش منتخب هر روز در ۲ اجرای ۱۰ تا ۱۱ و ۱۲ تا ۱۳ روی صحنه می رود و سپس آثار برگزیده توسط هیات داوران انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.

صدرائیان با اشاره به اینکه تلاش شده جشنواره در بالاترین سطح ممکن برگزار شود، بیان کرد: هیات داوران جشنواره عبارتند از مجید قناد تهیه‌کننده، کارگردان و مجری برنامه‌های کودک و نوجوان، کریم اکبری مبارکه بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر و حسن دولت آبادی نویسنده، کارگردان، محقق و استاد دانشگاه که این خود نشان از بالا بودن سطح کیفی جشنواره دارد.

رییس فرهنگسرای ابن سینا در تشریح نمایش های که در این جشنواره به صحنه می روند، گفت: جشنواره تئاتر کودک «ایران زمین» شنبه ۳ شهریور ساعت ۱۰ با اجرای نمایش «ماجرای ساحل سنگی» به کارگردانی سیدحسین فدایی حسین کار خود را آغاز می کند.

صدرائیان ادامه داد: به همین ترتیب تا روز پنجشنبه ۸ شهریور نمایش های «انگیری منگیری» به کارگردانی سجاد آقابابایی، «رینارد روباه» به کارگردانی احمد تیموری، «جزیره لانگولیو» به کارگردانی امیررضا توکلی و حمید ندیمی، «دادگاه حیوانات» به کارگردانی علی شاه صفی و «رابینسون خرگوشه» به کارگردانی عباس قاصدزاده روی صحنه می روند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه دو در تشریح بخش های دیگر این جشنواره عنوان کرد: سعی کرده ایم جشنواره به اجراهای سالنی محدود نشود به همین منظور در محوطه فرهنگسرا نیز برنامه های شاد و متنوعی مانند اجرای عروسک های غول پیکر، غرفه های بازی کودکان، اجرای نمایش های کودک خیابانی برای کودکان و خانواده ها در نظر گرفته ایم.

این مدیر فرهنگی گفت: این جشنواره جمعه ۹ شهریور با معرفی برندگان در مراسم اختتامیه که ساعت ۱۰ در سالن آمفی تاتر فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود به کار خود پایان می دهد.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر هر روز چهار نمایش کودک در فرهنگسرای ابن سینا روی صحنه می رود و با شروع این جشنواره این تعداد به ۶ اجرای در روز می رسد.

شهروندان می توانند برای شرکت در این جشنواره و تهیه بلیت هر روز به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین مراجعه کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.