آمار رسمی وزارت راه از افزایش قیمت مسکن

بررسی آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴.۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، بر اساس آمار رسمی متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران در فروردین ماه سال گذشته ۴ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان بود که این قیمت در فروردین امسال به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان افزایش یافت.

در دومین ماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۴ میلیون و ۴۵۹ هزار تومان بود که با رشد ۳۴.۲ درصدی به ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان افزایش یافته است. قیمت متوسط یک مترمربع آپارتمان در آخرماه بهار سال گذشته ۴ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان بود که در خردادماه امسال با رشد ۴۴.۵ درصدی ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان را ثبت کرد.

همچنین در تیرماه سال ۹۶ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۴ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان بود که در تیر امسال به ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان افزایش یافته است.

در نهایت طی مردادماه سال گذشته متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان درمناطق ۲۲گانه پایتخت ۴ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان بود که ماه گذشته به ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان افزایش یافت، یعنی رشد ۶۲.۰۱ درصدی. در مجموع طی ۵ ماه نخست امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی بدر مقایسه با ۵ ماه نخست سال گذشته ۴۴.۹ درصد افزایش یافته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.