رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

افتتاح سه طرح پتروشیمی در عسلویه

رئیس جمهوری سه طرح مهم اقتصادی شامل طرح متانول پتروشیمی مرجان ، فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند و فاز سوم پتروشیمی پردیس را به طور رسمی در عسلویه استان بوشهر افتتاح کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، روز سه شنبه طرح تولید متانول پتروشیمی مرجان با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در جریان سفر به عسلویه، با حضور در پتروشیمی مرجان، طرح تولید متانول با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن این مجموعه را افتتاح کرد.رئیس جمهور در بازدید از مرکز کنترل این طرح با توضیح مدیران و متخصصان پتروشیمی مرجان در جریان روند فعالیت‌ها و تولیدات این مجموعه پتروشیمی قرار گرفت.تولید تجاری متانول از ۲۹ مرداد سال جاری در این پتروشیمی آغاز شده و با توجه به آماده نبودن فاز‌های دو و سه طرح پتروشیمی دماوند، واحد تولید اکسیژن پتروشیمی مرجان به منظور تامین برخی خدمات پشتیبانی این مجتمع تابستان امسال به بهره‌برداری رسیده است.در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران حدود ۶۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تن است که با راه اندازی طرح های جدید این ظرفیت از مرز ۶۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تن در سال عبور می‌کند.

** افتتاح فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند

فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند با ظرفیت تولید سالانه ۶۵۰ مگاوات برق با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در جریان سفر به عسلویه، ضمن افتتاح فاز اول نیروگاه پتروشیمی دماوند و سرویس‌های جانبی فاز ۲ عسلویه، از بخش‌های مختلف این نیروگاه و اتاق کنترل آن بازدید و با توضیح مدیران و متخصصان در جریان روند فعالیت‌ها و تولیدات این نیروگاه پتروشیمی قرار گرفت.

فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند، شامل نیروگاهی با ۱۲ توربین و واحد بخار است که ظرفیت تولید ۶۵۰ مگاوات برق را دارد. در کنار راه‌اندازی واحد‌های تولید برق و بخار پتروشیمی دماوند، با بهره برداری از تاسیسات GIS و پست‌های انتقال برق، هم‌اکنون امکان تامین برق مورد نیاز طرح‌های به بهره برداری رسیده و طرح‌های در حال ساخت پتروشیمی در فاز دوم منطقه ویژه پارس هم فراهم شده است.

طرح پتروشیمی دماوند، تامین یوتیلیتی و خدمات جانبی مورد نیاز طرح‌های پتروشیمی مانند الفین‌های ۵، ۱۱، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ و متانول‌های کیمیای پارس خاورمیانه، دنا، سبلان، ونیران، مرجان، دی پلیمر آرین، آرمان متانول، جداسازی اتان، پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مهر، طرح‌های آمونیاک- اوره (نگام، هرمز و لاوان، آمونیاک ۲ و توسعه پتروشیمی جم و پلی استایرین پارس را بر عهده دارد.
مجتمع دماوند در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در محدوده فاز ۲ طرح‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ساخته شده که ماده اولیه آن گاز طبیعی و آب دریاست.

**بهره برداری از فاز سوم طرح توسعه پتروشیمی پردیس
فاز سوم آمونیاک و اوره پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن آمونیاک و اوره با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه با حضور در پتروشیمی پردیس در عسلویه، فاز سوم آمونیاک و اوره با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن آمونیاک و اوره این مجموعه را افتتاح کرد.

رئیس جمهور در بازدید از بخش‌های مختلف این فاز، با توضیح مدیران و متخصصان پتروشیمی پردیس در جریان روند فعالیت‌ها و تولیدات این مجموعه پتروشیمی قرار گرفت.با بهره‌برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس، این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و ۲۶۵ هزار تن اوره و آمونیاک به بزرگترین تولیدکننده این محصولات در منطقه خاورمیانه و جهان تبدیل می‌شود.این فاز شامل واحد‌های جانبی از جمله دو بویلر هر کدام به ظرفیت ۱۵۰ تن در ساعت، طرح توسعه ‏آبگیر و ایجاد واحد تولید آب ‏DM‏ به ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب در ساعت است که با هزینه ۵۰۲ میلیون یورو از محل درآمد فاز‌های نخست و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس ایجاد شده ‏است.به گفته مسئولان پتروشیمی پردیس واحد آمونیاک فاز سوم این مجتمع از زمان بهره‌برداری آزمایشی در آبان‌ماه پارسال تاکنون موفق به تولید ۳۲۷ هزار تن آمونیاک شده که این میزان معادل ‌‏۶۹ درصد برنامه پیش بینی شده تا پایان شهریورماه امسال است.

بر این اساس در این مدت واحد اوره فاز سوم، ۴۰۱ هزار تن اوره تولید کرده است که پیش بینی می‌شود این ‏مقدار تا پایان شهریورماه به ۵۲۲ هزار تن برسد. رئیس جمهوری بامداد سه شنبه به منظور افتتاح سه طرح پتروشیمی در راس هیاتی به عسلویه سفر کرده است . حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه درجریان سفر به عسلویه، ضمن افتتاح سه طرح مهم اقتصادی یادشده از بخش‌های مختلف و اتاق کنترل این پتروشیمی ها بازدید و با توضیح مدیران و متخصصان در جریان روند فعالیت‌ها و تولیدات آنها قرار گرفت.سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر برای افتتاح پروژه است و ملاقات مردمی ندارد.حجت الاسلام دکتر حسن روحانی را در این سفر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، امیر حاتمی وزیر دفاع، خانم شاهدانی قائم مقام وزیر نفت و نوروز زاده معاون مدیرعامل صنایع ملی پتروشیمی همراهی می کنند.رئیس جمهوری قرار است تا دقایقی دیگر در جمع مسوولان ،مدیران ، متخصصان و فعالان اقتصادی در سالن پتروشیمی جم سخنرانی کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.