توافق شبکه های اجتماعی برای مقابله با اشاعه اخبار جعلی

کمیسیون اروپا اعلام کرد که شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و گوگل در زمینه تصویب مجموعه قوانینی برای مقابله بیشتر با گسترش اخبار جعلی برای جلوگیری از اعمال نفوذ این اخبار بر انتخابات های سراسر اروپا، به توافق دست یافتند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، کمیسیون اروپا یادآور شد که این مجموعه قوانین، امکان نظارت دقیق تر بر تبلیغات در اکانت ها و وب سایت های اشاعه دهنده اخبار جعلی را افزایش می دهد.

به گزارش رویترز، با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ماه می (اردیبهشت – خرداد ۱۳۹۸)، بروکسل از بابت مداخله خارجی در جریان این کارزار انتخاباتی نگران است. همچنین قرار است سال آینده در کشورهای بلژیک، دانمارک، استونی، فنلاند، یونان، لهستان، پرتغال و اوکراین انتخابات ملی برگزار شود.

روسیه یکی از کشورهایی که به انتشار اطلاعات کذب برای تاثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، رفراندوم ۲۰۱۶ انگلیس در مورد ماندن این کشور در اتحادیه اروپا و انتخابات سراسری سال گذشته آلمان متهم است، اتهامی که مسکو آن را رد می کند.

کمیسیون اروپا چندی پیش به شبکه های اجتماعی مهلت داد تا مجموعه قوانینی را تدوین کنند، در غیر اینصورت با اقدام نظارتی اتحادیه اروپا به دلیل کوتاهی از حذف موضوعاتی با مضامین غیرقانونی و منحرف کننده از روی وب سایت های خود مواجه می شوند.

به گفته «ماریا گابریل» کمیسر امور دیجیتال اروپا، فیس بوک، گوگل، توییتر، موزیلا و گروه های تبلیغ کننده با اتخاذ تمهیداتی، به درخواست کمیسیون اروپا پاسخ داده اند.
وی افزود: این صنعت به طیف گسترده ای از اقدامات متعهد شده است که موارد از شفافیت در تبلیغات سیاسی گرفته تا بستن اکانت های جعلی را در بر می گیرد. پارلمان اروپا چندی پیش نیز قانون جنجال برانگیز کپی رایت اتحادیه اروپا را تصویب کرد که قدرت شرکت های خبری علیه غول های اینترنتی همچون گوگل و فیس بوک را افزایش می دهد.

به گفته کمیسیونرهای اتحادیه اروپا، قانون مصوب، گامی مهم برای دستیابی به هدف واحد این اتحادیه در زمینه به روز کردن قوانین کپی رایت در این اتحادیه تلقی می شود.

این در حالی است که غول های تکنولوژی آمریکا و فعالان مدافع آزادی های آنلاین، به شدت با پیش نویس این قانون مخالفت کردند. پیشتر بزرگترین خبرگزاری های اروپا، گوگل و فیس بوک را به غارتگری اخبار و انتشار آن به صورت رایگان متهم کردند و در بیانیه ای مشترک خواستار تقسیم درآمدهای این دو غول اینترنتی با رسانه ها شدند.

درنامه ای که به امضای مدیران اجرایی حدود ۲۰ خبرگزاری از جمله خبرگزاری فرانسه و آلمان رسید، آنها از پارلمان اروپا خواستند قانون حق کپی رایت در اتحادیه اروپا را به روز رسانی کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.