رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سینمای ایران در هفته اول پاییز ۹۷

با آغاز فصل پاییز و هفته دفاع مقدس، فیلم سینمایی تنگه ابوقریب هم‌چنان در صدر فروش هفتگی سینمای ایران قرار دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از صبح نو، تابستان که بعد از ایام نوروز مهم‌ترین فصل اکران سینماهاست به پایان رسید و فیلم‌های مختلف در ژانرهای متنوع تکلیفشان مشخص شد. در ماه‌های اخیر تا به امروز آثار مختلفی از سینمای کمدی، دفاع مقدس، اجتماعی و کودک به نمایش درآمدند. طبق معمول کمدی‌ها به فروش بیشتری دست پیدا کردند اما دراین بین ژانر دفاع مقدس هم از استقبال مخاطبان بی‌بهره نماند. درادامه جدول فروش هفتگی سینماها را بررسی می‌کنیم.

باید از جنازه‌ ما رد بشن…

«تنگه ابوقریب» به کارگردانی آقای بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی آقای سعیدملکان است. دراین فیلم دفاع مقدسی آقایان جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی پاکدل، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی بازی می‌کنند.

درباره فیلم آمده است: گاهی در زندگی در موقعیت‌هایی قرارمی‌گیری که بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی است.

گاهی مرگ وزندگی یک کشور در گرو تصمیم توست. از میدان ندا می‌آید، هرکس بترسد زودتر می‌میرد…حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره می‌شود. درباره برخی از جزییات از جمله مسائل مربوط به فیلمنامه ساخته توکلی انتقاداتی نیز وارد شده اما درکل این فیلم توانسته با خروجی چشم‌نواز فنی‌اش، نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کند.

این فیلم محصول سازمان اوج است و از تاریخ‌۱۷/۵/۹۷ توسط حوزه‌هنری به اکران درآمده است. فروش هفتگی تنگه ابوقریب حدود۱۱۸‌میلیون تومان و فروش کل این فیلم تا به امروز بیش از چهارمیلیارد تومان بوده است.

دغدغه‌های «خلیل‌کاتیوشا»

«کاتیوشا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آقای علی عطشانی است. دراین فیلم کمدی آقایان و خانم‌ها هادی حجازی‌فر، احمد مهرانفر، میترا حجار، لیلا اوتادی، ارژنگ امیرفضلی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، قاسم زارع و… بازی کرده‌اند. درباره این فیلم آمده است: خلیل بسیجی معروف که در فضای مجازی به «خلیل کاتیوشا» شهرت دارد مجبور می‌شود چند روزی را کنار عرشیا پسر جلف پولدار بگذراند.

این اختلاف طبقاتی و دیدگاه باعث می‌شود دردسرهایی برای هم ایجاد کنند.

کاتیوشا فیلمی است که در ژانر خودش یک اثر متوسط به حساب می‌آید. کاتیوشا کمتر از دیگر فیلم‌های کمدی ماه‌های اخیر به سمت ابتذال رفته است. این فیلم از تاریخ‌۳/۵/۹۷ توسط رسانه فیلمسازان به روی پرده رفته است. فروش هفتگی کاتیوشا بیش از ۴۵میلیون تومان و تا به امروز در کل بیش از دو میلیارد تومان فروخته است.

هنوزشعله‌ورنشده

«شعله‌ور» به کارگردانی آقای حمید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی آقای محمدرضاشفیعی است. دراین فیلم اجتماعی آقایان و خانم‌ها امین حیایی، دارا حیایی، زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، مژگان صابری و پانته‌آ مهدی‌نیا بازی کرده‌اند. درباره این فیلم آمده است: داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند «عددی نشده» است و این احساس او همه زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نعمت‌الله به‌عنوان یکی از فیلمسازان جریان‌ساز معاصر سینمای ایران شناخته می‌شود که کیفیت ضعیف‌ترین فیلم‌هایش هم از میانگین استاندارد سینمای ایران بالاتراست. شعله‌ور فیلمی جدی است که تا به امروز به دلایل مختلف آن‌طور که باید دیده نشده است. شعله‌ور از ۲۴/۵/۹۷ توسط مؤسسه بهمن سبز به اکران درآمده است.

فروش هفتگی این فیلم حدود ۳۵میلیون تومان است و تا به امروز در کل یک میلیارد تومان فروخته است.

رکورددارمثبت۱۸!

«هزارپا» به کارگردانی آقای ابوالحسن داوودی و تهیه‌کنندگی آقای رضا رخشان است. دراین فیلم کمدی آقایان و خانم‌ها رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، شهره لرستانی، لاله اسکندری، امید روحانی، سپند امیر سلیمانی، امیرمهدی ژوله، نعیمه نظام‌دوست، سینا رازانی و محمد نادری بازی کرده‌اند.

درباره این فیلم آمده است: دزدی، اتفاقی متوجه راز یک دختر می‌شود و سعی می‌کند از این موقعیت سوءاستفاده کند. داوودی از فیلمسازان شناخته‌شده سینمای ایران است که آثار موفقی در کارنامه‌اش دیده می‌شود. هزارپا ایده جالبی دارد و مخاطب را هم می‌خنداند اما برخی سکانس‌ها و دیالوگ‌های جنسی فیلم باعث انتقادات زیادی نسبت به این فیلم شد. هزارپا رکورد فروش سینمای ایران را جابه‌جا کرده است. این فیلم از ۱۳/۴/۹۷ توسط فیلمیران به اکران درآمده است. فروش هفتگی هزارپا هم‌اکنون حدود۳۰ میلیون تومان و مجموع فروشش بیش از ۳۵میلیارد تومان بوده است.

اسم‌وسوسه‌انگیز

«داش آکل» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آقای محمد عرب است. دراین فیلم آقایان و خانم‌ها حسین یاری، مهران غفوریان، محمدرضا شریفی‌نیا، هلیا امامی، فاطمه گودرزی، علی صادقی، مهرداد ضیایی، نیما شاهرخ‌شاهی، ارژنگ امیرفضلی، امیرحسین صدیق، قدرت‌الله صالحی، الله‌قلی نظری، محسن افشانی، ارسلان قاسمی و علی مسعودی بازی کرده‌اند. درباره این فیلم آمده است: فیلم سینمایی داش آکل برگرفته از قصه «صادق هدایت» رابطه عاشقانه‌ای را روایت می‌کند که «لوطیان» و«قداره کشان» آواز عشق «مرجان» را هنوز بعد از سال‌ها روایت می‌کنند. فیلمی به قلم «منصور براهیمی» با نگاه نو به سینمای نوستالژیک ایران.

برخی انتقادات درباره این فیلم شکل گرفت که حول عدم‌ارتباط این فیلم با داستان مشهور و در واقع تحریف آن است. داش آکل از هفت شهریور توسط آفتاب عالمتاب به اکران درآمده است. حدود ۲۵میلیون تومان فروش هفتگی این فیلم است و تاکنون در مجموع حدود۳۰۰ میلیون تومان فروخته است.

سینمای‌جنایی

«آخرین بار کی سحر را دیدی؟» به کارگردانی آقای فرزادموتمن و تهیه‌کنندگی آقای سعید عصمتی است. دراین فیلم جنایی آقایان و خانم‌ها فریبرز عرب‌نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، بهاران بنی‌احمدی و آناهیتا درگاهی بازی کرده‌اند. درباره این فیلم آمده است: صبح است، مادری سراسیمه وارد کلانتری می‌شود و به افسر نگهبان می‌گوید دختر جوانش، سحر، دیشب به خانه بازنگشته است… . مؤتمن از فیلمسازان شناخته شده سینمای ایران است که با فیلمی در ژانر پلیسی و با بازی فریبرزعرب‌نیا به سینماها آمده است. عرب‌نیا بعد از مدت‌ها با این فیلم به سینماها بازگشته است. «آخرین بار کی سحر را دیدی؟»

از ۷/۶/۹۷ توسط شکوفا فیلم به اکران درآمده است. فروش هفتگی این فیلم حدود۱۵میلیون تومان و فروش کلش تا به امرور حدود ۱۵۳میلیون تومان بوده است.

دیگران

فیلم‌های دیگری نیز در سالن‌ها در حال اکران هستند. «دارکوب» به کارگردانی آقای بهروز شعیبی فروش هفتگی‌اش حدود۱۲‌میلیون تومان و فروش کلش بیش از دو میلیارد تومان است. «همه چی عادیه» به کارگردانی آقای محسن دامادی در هفته گذشته هفت میلیون و پانصد فروخته و در مجموع به فروش حدود ۴۳میلیون تومان رسیده است. «چراغ‌های ناتمام» به کارگردانی آقای مصطفی سلطانی در هفته گذشته هفت میلیون و پانصد هزارتومان فروخت و درمجموع تاکنون ۴۳میلیون تومان فروش کرده است. «یک کیلو و بیست و یک گرم» به کارگردانی آقای رحیم طوفان به فروش هفتگی هفت میلیون و پانصدهزارتومان رسیده و در مجموع بیش از ۵۷میلیون تومان فروخته است. فیلم‌های دیگری نیز در برخی از سالن‌ها هم‌چنان در حال اکران هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.