رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شاهکار هوش مصنوعی در هند

گوگل با همکاری سازمان آب هند و  با استفاده از سیستم هوش مصنوعی خود، اقدام به پیش‌بینی دقیق محل و زمان وقوع سیلاب‌ها کرده است که منجر به نجات جان هزاران هندی‌ می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، گوگل از قدرت هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق همه چیز از زمان تاخیر پروازها گرفته تا عواقب زلزله و پس‌لرزه‌ها استفاده کرده است. علاوه بر این با فراهم کردن امکان هشدارهای عمومی به مردم در سراسر جهان در موقعیت‌های بحرانی ناشی از بلایای طبیعی کمک کرده و تلفات انسانی را کاهش داده است.

به گزارش ورج، بنابراین جای تعجب نیست که گوگل در حال حاضر با کمیته مرکزی آب هند (CWC) که سازمان فنی ارزیابی منابع آب این کشور است، مشارکت دارد تا هشدارهای به‌موقع دهد.

سیلاب‌ها سالانه به ۲۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان آسیب می‌رسانند و باعث میلیاردها دلار خسارت و تلفات بی‌شماری می‌شوند که ۲۰ درصد آنها در هند است.

هوش مصنوعی می‌تواند سیلاب را به شکل موثر و دقیق پیش‌بینی کند و در شرایط بحرانی و غیر قابل پیش‌بینیبه مردم و مقامات کمک کند.

هشدارهای به موقع می‌تواند به مردم اطلاعاتی را بدهد که زودتر خود را نجات دهند و آمار تلفات کاهش یابد.

تا به حال، سیستم‌های هشدار، قادر به ارائه هشدارهای مفید در هنگام وقوع سیل نبوده‌اند اما اکنون گوگل با همکاری CWC، قصد دارد آن را تغییر دهد.

با توجه به CWC، گوگل از طریق استفاده از هوش مصنوعی، فناوری یادگیری ماشین، نقشه‌برداری فضایی و تجزیه و تحلیل داده‌های مشاهدات هیدرولوژیکی به این هدف دست یافته است و نتیجه یک سیستم خواهد شد که زمان و مکان دقیق وقوع سیلاب را پیش‌بینی می‌کند و به موقع به مردم هشدار می‌دهد.

پیش بینی سیل

اولین هشدار در اوایل ماه جاری پس از یک بارش سنگین در منطقه منتشر شد و اکنون در قسمت «هشدارهای عمومی گوگل» وارد شده است.

“یوسی ماتیاس” مهندس گوگل گفت: انواع نشانه‌ها از سابقه تاریخی وقوع سیل در منطقه مورد نظر گرفته تا قرائت سطح رودخانه و نوع خاک و زمین و ارتفاع آن منطقه به ما در ایجاد مدل‌های دقیق کمک می‌کند.

وی افزود: ما با استفاده از این اطلاعات نقشه‌هایی را تولید می‌کنیم و به صدها هزار شبیه‌سازی در هر منطقه می‌رسیم. با استفاده از این اطلاعات، ما مدل‌های پیش‌بینی سیلاب رودخانه‌ای را ایجاد می‌کنیم که نه تنها می‌تواند زمان و مکان احتمالی وقوع سیلاب را پیش‌بینی کند، بلکه می‌تواند شدت این رویداد را نیز پیش‌بینی کند.

سازمان آب هند می‌گوید پیش‌بینی گوگل به صورت آزمایشی برای فصل سیلاب ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار می‌گیرد و احتمالا در آینده نزدیک مقیاس آن افزایش خواهد یافت.

انتظار می‌رود که این همکاری، هدررفت مالی هند را نجات دهد و مهمتر از همه با کاهش ضررهای ناشی از سیل، به نتیجه مطلوب برسد.

در همین حال، گوگل امیدوار است برنامه خود را به مکان‌های جغرافیایی بیشتری گسترش دهد تا بتواند جان افراد بیشتری را در سراسر دنیا نجات دهد.

ماتیاس گفت: ما همچنین به دنبال گسترش پوشش به کشورهای بیشتر، برای کمک به مردم بیشتری در سراسر جهان و دسترسی به این هشدارهای اولیه و کمک به آنها با اطلاع به موقع هستیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.