رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آموزش گروه جدید فضانوردان روسیه

پاول ولاسوف(Pavel Vlasov) رئیس مرکز آموزش فضانوردی روسیه اعلام کرد چهار نفر از هشت نامزد فضانوردی که به تازگی انتخاب شده‌اند تعلیمات در این مرکز را شروع کرده‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، انتخاب این گروه در ۱۴ مارس ۲۰۱۷ آغاز شد و در تاریخ ۱۰ اوت ۲۰۱۸ به پایان رسید. در انتخابات جدید بر عکس گذشته که تعداد مشخصی توسط نهادهای دولتی معرفی می‌شدند به صورت آزاد برگزار گردید و هر شهروند روس که خود را منطبق با شرایط اعلام شده می‌دانست مجاز به شرکت بود، اما اولویت به خلبانان و متخصصان آموزش فنی بود.

کنستانتین باریسوف(Konstantin Borisov)، الکساندر گوربانف(Alexander Gorbunov)، الکساندر گربیونکین(Alexander Grebyonkin) , الکسی زوبریتسکی(Alexey Zubritsky), سرگئی میکایف(Sergey Mikayev)، کیریل پسکوف(Kirill Peskov)، اولگ پلاتونوف(Oleg Platonov) و یوگنی پروکوپیف(Evgeny Prokopyev) (برادر سرگئی پروکوپیف – Sergei Prokopyev – فضانوردی که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی بسر می‌برد) – از بین ۴۰۰ داوطلب انتخاب شدند. چهار نفر از آنها خلبانان نظامی و چهار نفر مهندسین غیرنظامی هستند.

باریسوف، گوربانف, پروکوپیف و پسکوف چهار نفری هستند که برای مرحله اول انتخاب شده‌اند. آنها برای کار در ایستگاه فضایی بین‌المللی و فدراتسیا(Federatsia) ناو جدید روسیه آموزش خواهند دید و شاید شانس آن را بیابند تا اولین روس‌هایی باشند که به ماه سفر کنند.

 فضانوردان روسیه

ولاسوف می‌گوید: اینک چهار فضانورد آینده وارد مرحله آموزش شده‌اند. آنها غیرنظامی هستند و قبلا با ما همکاری داشتند. نامزدهای نظامی هنوز در مرحله گذار به روند آموزشی فعالیت دارند و در آینده نزدیک به همکاران آینده خود خواهند پیوست.

پرسنل نظامی فعال در مرکز آموزش فضانوردان برای تغییر وضعیت کاری از وزارت دفاع به روسکاسموس باید مراحل خاصی را به لحاظ اداری طی کنند. دلیل تاخیر شروع آموزش خلبانان نظامی این است که انتقال برای اولین بار به صورت تقاضا از سوی روسکاسموس انجام می‌گیرد. در دوران شوروی, مسئولان ارتشی بودند که تصمیم می‌گرفتند چه کسی وارد جرگه فضانوردان شود و بعد از انجام تشریفات بطور محرمانه, فرد به مرکز آموزش فضانوردان معرفی می‌شد و خود او تا آخرین مرحله از تغییر وضعیتش خبر نداشت.

ولاسف در مورد آموزش فضانوردان جدید گفت: در روند آموزش فضانوردان تغییری حاصل نشده است و کلیه افراد تازه کار با آموزش مقدماتی و عمومی آغاز خواهند کرد.

به گفته وی، دوره آموزشی فضانوردان مشتمل بر دو بخش نظری و عملی به مدت یک سال و هشت ماه خواهد بود. طی این مدت، نامزدها باید در کلاس‌های نظری و همچنین در تمرین‌های عملی شرکت کنند که در مجموع شامل ۳۷۰۰ ساعت آموزش می‌شود. آنها چتربازی را فرا خواهند گرفت، پرواز با هواپیما و هلیکوپتر (با حداقل ۲۲ ساعت پرواز مستقل)، آموزش سامانه‌ها و کار با ناو کیهانی سایوز ام.اس, آموزش کار در بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی، آموزش انجام آزمایش‌های علمی در مدار زمین و در فضای باز کیهانی, روش‌های حفظ حیات در زمان فرودهای اضطراری در آب، جنگل و بیابان از دیگر موارد است.

وی می‌گوید در حال حاضر آنها تنها کسانی هستند که خوش شانس بودند و انتخاب شدند اما برای سفر به فضا, باید یک قهرمان واقعی بود و تمرین‌ها و آموزش‌ها از آنان قهرمان می‌سازد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.