رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

معرفی ۵ خودروی اسپرت با موتورهای پرقدرت

بسیاری از علاقه‌مندان به رانندگی اسپرت همیشه جذب خودروهای کوچکتر با بیشترین قدرت ممکن شده اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از خودرو بانک، در گذشته معمولا با نصب یک موتور V8 بزرگ روی یک شاسی کوچک این قبیل خودروها پدید می آمدند ولی اکنون دیگر این طور نیست. خودروهای کوچک و سریع امروزی، خودروهای اسپرت جمع و جور با موتورهای توربوشارژ ۴ سیلندر یا V6 هستند که با وجود حجم کمی که دارند قدرت فراوانی تولید می کنند.

مسلما با پیشرفت فناوری دیگر نیازی نیست که یک خودروساز موتور پر حجم یک خودروی بزرگتر و سنگین تر را روی یکی از محصولات کوچکتر و سبکتر خود نصب کند تا شتاب و قدرت آن را افزایش دهد زیرا این کار با وجود اینکه شتاب خودرو در خط مستقیم را افزایش می دهد با مشکلاتی همراه است. اول اینکه موتور پر حجم تر (مثلا موتور ۸ سیلندر) معمولا وزن بیشتری نیز دارد و موتوری با وزن بیشتر روی هر یک از محورهای خودرو که نصب شود تقسیم وزن آن را از حالت ایده آل دور می کند مخصوصا اگر روی محور جلو نصب شود باعث کندی واکنش فرمان می شود.

علاوه بر این مصرف و آلایندگی بیشتر موتورهای پر حجم را نمی توان نادیده گرفت. مشکل سوم این است که جا دادن یک موتور بزرگ داخل محفظه کوچک باعث می شود دسترسی به آن برای تعمیرات و حتی بعضی سرویس های ساده دشوارتر باشد که باعث افزایش هزینه سرویس و نگهداری خودرو می شود. در این فهرست با ۱۰ نمونه از بهترین خودروهای کوچک با موتورهای بسیار قوی آشنا می شوید. این خودروها در محدوده قیمتی گسترده ای قرار دارند و مربوط به ۹ خودروساز مختلف هستند، اما رانندگی با هر یک از آنها قطعا لذت بخش است.

۱ – فیات ۵۰۰ آبارث مدل ۲۰۱۸
این خودروی کوچک نه تنها ارزان ترین خودروی سریعی است که می توان خرید بلکه ذوق ایتالیایی خاصی نیز دارد. موتور پرقدرت ۱.۴ لیتری توربوشارژ MultiAir این فیات ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شاسی سبک وزن آبارث و سیستم تعلیق اسپرت Koni به نحو احسن از قدرت این موتور استفاده می کنند.

خریداران این خودرو می توانند آن را با گیربکس ۵ دنده دستی سنتی یا گیربکس ۶ دنده اتوماتیک جدید با تعویض دنده سریع انتخاب کنند. در هر دو حالت قدرت موتور به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب صفر تا ۶۰ مایل فیات ۵۰۰ آبارث ۶.۹ ثانیه است و با وجود این شتابگیری سریع مصرف سوخت آن در شهر و اتوبان به ترتیب ۹.۸ و ۷.۳۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. سیستم صوتی سفارشی Beats با ۶ بلندگو فهرست امکانات این فیات را کامل می کند. قیمت این خودرو ۱۸.۹۹۰ دلار است.

۲ – فورد فوکس RS مدل ۲۰۱۸
سال ۲۰۱۸ آخرین سالی است که می توان این هاچبک شگفت انگیز را خریداری کرد زیرا فورد اعلام کرده است که به تولید این نسل از فوکس همراه با بسیاری از دیگر خودروهای سواری خود خاتمه می دهد. اما در حال حاضر فوکس RS مجهز به موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژ اکوبوست با قدرت ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر است که یکی از بهترین موتورهای این کلاس است. گیربکس فوکس RS از نوع ۶ دنده دستی و مجهز به سیستم انتقال قدرت ۴ چرخ محرک و دیفرانسیل لغزش محدود Quaife است.

فوکس RS چهار حالت مختلف رانندگی دارد که عبارتند از حالت عادی، اسپرت، رانندگی در پیست و حتی حالت دریفت! کیت دیسک ترمزهای بزرگ برمبو در کارخانه روی این خودرو نصب می شود و فوکس RS با کیت آیرودینامیک زیر بدنه (برای عبور بهتر جریان هوا از زیر خودرو) ارائه می شود. شتاب صفر تا ۶۰ مایل این خودرو ۴.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۶۵ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت فوکس RS در شهر و اتوبان به ترتیب ۱۲.۳۸ و ۹.۴۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و قیمت آن ۴۱.۹۹۵ دلار است.

۳ – سوبارو WRX STI مدل ۲۰۱۹
سوبارو WRX STI یک افسانه زنده در دنیای خودروهای اسپرت کوچک است. موتور ۴ سیلندر باکسر ۲.۵ لیتری این خودرو به کمک یک توربوشارژر و یک اینترکولر که در قسمت بالای موتور نصب شده است ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۳ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو مجهز به گیربکس ۶ دنده دستی است و از سیستم انتقال قدرت شاخص سوبارو یعنی سیستم ۴ چرخ محرک متقارن بهره می برد.

شتاب ۰ تا ۶۰ مایل این خودرو ۵.۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۵ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این سوبارو در شهر و اتوبان به ترتیب ۱۳.۸۴ و ۱۰.۶۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. قیمت مدل ۲۰۱۹ این خودرو ۳۷.۴۸۰ دلار است.

۴ – مینی جان کوپر Works هاردتاپ مدل ۲۰۱۹
جدیدترین و بهترین محصول مینی، جان کوپر Works هاردتاپ JCW مدل ۲۰۱۹ است. این خودرو از یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ بهره می برد که آن را از کمپانی مادر یعنی بی ام و به ارث برده است. این موتور ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. خریداران می توانند این خودروی دیفرانسیل جلو را با گیربکس های ۶ دنده دستی یا ۶ دنده اتوماتیک انتخاب کنند.

شتاب ۰ تا ۶۰ مایل مینی JCW با گیربکس دنده دستی ۶.۱ ثانیه و با گیربکس اتوماتیک ۵.۹ ثانیه است و حداکثر سرعت آن فارغ از نوع گیربکس ۲۴۶ کیلومتر در ساعت است. قیمت این خودرو ۳۳.۲۵۰ دلار است.

۵ – فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۱۸
بهترین عملکرد در خانواده مدل های ۲۰۱۸ گلف متعلق به گلف R است. این خودروی کوچک عملکرد تمام عیاری دارد و مجهز به سیستم ۴ چرخ محرک ۴Motion فولکس واگن و موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۹۲ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر است. این خودرو با گیربکس های ۶ دنده دستی و ۷ دنده دابل کلاچ DSG با شیفترهای روی فرمان ارائه می شود. شتاب ۰ تا ۶۰ مایل این هاچبک اسپرت ۴.۸ ثانیه و حداکثر سرعت محدود شده آن ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است.

سریع بودن این خودرو فقط در موتور آن خلاصه نمی شود زیرا گلف R مجهز به سیستم تعلیق با کنترل تطبیقی است که نرمی و سفتی آن در سه حالت تنظیم می شود که به شما اجازه می دهد بهترین تعادل میان راحتی و عملکرد را داشته باشید. مصرف سوخت گلف R در شهر و اتوبان به ترتیب ۱۱.۲ و ۸.۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و قیمت مدل پایه آن ۴۰.۶۳۵ دلار است

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.