رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کدام کشور قدرتمندترین پاسپورت جهان را دارد؟

سه کشور آسیایی به‌ترتیب قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان را از آن خود کرده‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از  تسنیم، بر اساس تحقیقی که وب‌سایت «هلنی پاسپورت ایندکس» منتشر کرده است ژاپن قدرتمندترین پاسپورت (گذرنامه) جهان را در اختیار دارد چرا که شهروندان آن می‌توانند بدون اخذ ویزا (روادید) به ۱۹۰ کشور مسافرت کنند.

به گزارش ایندیپندنت، پس از ژاپن، رتبه دوم متعلق به سنگاپور است و اتباع سنگاپوری می‌توانند بدون ویزا به ۱۸۹ مقصد سفر کنند. رتبه سوم مشترکاً به آلمان، کره جنوبی و فرانسه تعلق گرفته و شهروندان این کشورها قادرند بدون روادید به ۱۸۸ کشور مسافرت کنند.

اتباع انگلیس و آمریکا با امکان سفر به ۱۸۶ کشور بدون اخذ ویزا از رتبه چهارم به رتبه پنجم سقوط کرده‌اند چرا که هیچ کشور جدیدی به لیست خود اضافه نکردند. در سال ۲۰۱۵ این دو کشور صاحب قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان بودند. جمهوری اسلامی ایران در این رتبه‌بندی جایگاه ۸۹ را دارد و شهروندان آن قادرند بدون اخذ ویزا به ۴۳ کشور مسافرت کنند.

افغانستان و عراق به‌دلیل نداشتن امنیت کامل همچنان در قعر (۱۰۶) این جدول قرار دارند. اتباع این دو کشوری که به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ هدف تهاجم آمریکا قرار گرفتند، می‌توانند به ۳۰ مقصد بدون اخذ ویزا سفر کنند.

در عین حال، امارات عربی متحده به جایگاه بیست و یکم ارتقا یافته چرا که در سال ۲۰۰۶ رتبه ۶۲ را داشت و اکنون قدرتمندترین پاسپورت منطقه خاورمیانه متعلق به این کشور عربی است. هلنی پاسپورت ایندکس یک رتبه‌بندی جهانی برای پاسپورت‌های کشورهای مختلف است و همه‌ساله بر اساس شمار مقصدهایی که اتباع مختلف می‌توانند مسافر کنند، کشورها را طبقه‌بندی می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظر
  1. ناشناس می گوید

    یک زمانی ایران حرف اول را میزد . ولی حالا چی ؟!!!!!!!!!!!!!!

  2. ایرانی می گوید

    یک زمانی ایران حرف اول را میزد .ولی حالا چی ؟ در کجای جهان قرار داریم ؟ آخر!!!!!!!!!!!!!!

  3. ایرانی می گوید

    یک زمانی ایران حرف اول منطقه را میزد .ولی حالا چی ؟ در کجای جهان قرار داریم ؟ !!!!!!!!!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.