رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بازرسی استانداردهای ۸۵ گانه خودرو از دی ماه آغاز می‌شود

پیرایش مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان استاندارد در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر اظهار داشت: از دی ماه ۹۶ تا دی ماه ۹۷ به خودروسازان مهلت داده شده تا ۶۳ استاندارد لازم را اجرا کنند که در صورت اجرای آنها درباره اعطای مجوز لازم برای تولید به آنها تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی افزود: بعد از آن خودروسازها در مهلت مقرر باید بتوانند ۲۲ استاندارد باقیمانده را نیز اجرا کنند و اگر نتوانند ۸۵ استاندارد لازم را اجرا کنند،از سازمان استاندارد مجوز تولید نخواهند گرفت و شماره گذاری خودروهایشان انجام نخواهد شد.

پیرایش گفت: درباره اجرای استاندارد ها از دو خودروساز بزرگ کشور گزارش هایی دریافت شده که کامل نیست و امیدواریم تا دی ماه این گزارش ها کامل و به ما اعلام شود.

این مقام مسئول تاکید کرد:یکی از مشکلات اصلی صنعت خودروسازی زیر ساخت های آزمایشگاهی و آزمون جاده ای است ؛حمایت هایی از سوی وزارت صمت در این خصوص داشتیم اما به نتیجه نرسیده است.
وی افزود:سازمان استاندارد آماده همکاری در مدیریت مرکز آزمون جاده ای دارد.هرچه سرمایه گذاری در این بخش زودتر انجام گیرد هم از اتلاف هزینه ها جلوگیری شده هم توسعه کیفی خودروها تسریع می شود.

پیرایش ادامه داد: این موضوع در شورای سیاست گذاری مطرح شده و بازدیدهایی از مرکز فعلی آزمون جاده ای داشتیم اما در حال حاضر موضوع فراموش شده است. وی در خصوص ماهیت استانداردهای ۸۵ گانه تصریح کرد: همه این استانداردها بر اساس استانداردهای روز اتحادیه اروپا تعیین شده و جنبه ایمنی دارد.

خودروسازان پایبند به اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در زمان مقرر هستند
بر اساس این گزارش حسین قناتی مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت معدن و تجارت در ارتباط تلفنی با برنامه تصریح کرد: تلاش می شود گزارش خودروسازها در اجرای استانداردها تا موعد مقرر یعنی دی ماه تکمیل و تحویل شود که به علت مشکلات پیش آمده در بخش تولید و تامین مالی ممکن است با یکی دو ماه تاخیر این اتفاق بیفتد.

وی مهمترین مشکل در بحث تجهیز و تکمیل مراکز آزمون جاده ای را بحث مالی دانست و گفت: فاز یک مرکز آزمون جاده ای رو به پایان است اما تکمیل این مراکز هزینه بر است و اگر قرار باشد خودروسازها خودشان آنها را راه بیندازند زمانبر خواهد بود .

قناتی ادامه داد: بانک ها هم چون این مراکز در آغاز سود ده نخواهند بود کمتر برای اعطای تسهیلات استقبال می کنند.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت افزود: تجهیز آزمایشگاه ها به تجهیزات و فناوری های جدید لازم است که با محدودیت های پیش آمده در این زمینه به مشکل خورده ایم ولی به هر حال ما به تعهداتمان در اجرای استانداردها در تاریخ تعیین شده پایبند هستیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.