رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طرح پیشنهادی سازمان امور مالیاتی برای فعالان بازار سکه و ارز

رئیس کل سازمان مالیاتی خبر داد که سازمان امور مالیاتی در ارتباط با فعالان بخش سکه، ارز و خودرو متنی را تهیه و به سران قوا ارائه کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دنیای اقتصاد، سید کامل تقوی‌نژاد با انتقاد از صدور برخی کارت‌های بازرگانی گفت: برخی به نام پیرزن، پیرمرد، معتاد و مانند آن کارت بازرگانی صادر کردند و این کارت درآمد‌های کلانی را ایجاد کرد.

تقوی‌نژاد درباره مالیات پزشکان هم گفت: پزشکان از نخبگان جامعه هستند. در زمینه فرار مالیاتی برخی از آنان نباید افراط و تفریط کنیم، اما با بخش‌هایی اگر مالیات نپردازند حتما برخورد می‌کنیم.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در ارتباط با فعالان بخش سکه، ارز و خودرو متنی را تهیه و به سران قوا ارائه کرد که در آن راه حل‌هایی را ارائه کردیم.

تقوی‌نژاد گفت: در زمینه مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن طرحی در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان تهیه شد که این هفته در کمیسیون مربوطه رسیدگی می‌شود.

نظر سازمان امور مالیاتی این است که زمینه‌های فنی اجرای مالیات بر عایدی سرمایه در کشور فراهم شود و اگر مجلس تصویب کند این موضوع را اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مالیات بر بخش تولید ۲۵ درصد است، اظهار کرد: پیشنهاد کردیم این رقم به ۲۰ درصد کاهش یابد و می‌توانیم کمبود ناشی از درآمد مالیاتی آن را از محل فرار‌های مالیاتی تامین کنیم. تقوی‌نژاد افزود: برای معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی، طرحی را تهیه کردیم که آماده ارائه به دولت است.

وی اضافه کرد: مالیات ارزش افزوده در یک حلقه اخذ می‌شود و در حلقه بعد به او برمی‌گردد. این مالیات در نهایت از مصرف‌کننده وصول می‌شود. تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه مالیات ارزش افزوده به نفع تولید است، گفت: این نوع مالیات در ۱۶۰ کشور در حال اجراست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.