رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سهم شاغلان از طول مدت اشتغال در شغل اصلی چقدر است؟

از مجموع جمعیت شاغل کشور، طول مدت اشتغال حدود ۲میلیون و ۱۴۶هزار نفر معادل ۹.۲ درصد شاغلان کمتر از یک سال و حدود۳میلیون و ۳۳۱هزار نفر معادل ۱۴.۲درصد بین یک تا کمتر از سه سال است.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، یافته‌های آماری مرکز آمار ایران از شاخص «مدت اشتغال در شغل اصلی» نشان می‌دهد، مدت اشتغال در شغل اصلی ۱۷.۶ درصد از شاغلان سه تا کمتر از ۶ سال و مدت اشغال ۱۵ درصد بین ۱۰ تا کمتر از ۱۵ سال بوده است.

نتایج این گزارش آماری حاکی از آن است که بیشترین طول مدت ماندگاری شغلی یک فرد در شغل اصلی بین سه تا کمتر از ۶ سال است که ۱۷.۶ درصد از شاغلان را به خود اختصاص می دهد.

همچنین ماندگاری ۱۴.۲ درصد از شاغلان در شغل اصلی خود، بین یک تا کمتر سه سال و طول مدت اشتغال ۹.۲ درصد از شاغلان کمتر از یک سال بوده است. ماندگاری درصد کمی از شاغلان بیش از ۲۵ سال در شغل اصلی بوده است. بر این اساس فقط پنج درصد شاغلان از ۲۵ سال تا ۳۰ سال در شغل خود ماندگار هستند.

«سهم شاغلان» از طول مدت اشتغال در شغل اصلی

سهم شاغلان از طول مدت اشتغال در شغل اصلی

بر این اساس از نظر تعداد شاغلان نیز، مدت اشتغال حدود ۲ میلیون و ۱۴۶ هزار نفر (۹.۲ درصد)در شغل اصلی خود کمتر از یکسال و مدت اشتغال حدود ۳ میلیون و ۳۳۱ هزار نفر (۱۴.۲ درصد) بین یک تا کمتر از ۳ سال است.

از مجموع جمعیت شاغل کشور، ۴ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۷۳۶ نفر (۱۷.۶ درصد) بین سه تا کمتر از ۶ سال در شغل اصلی خود ماندگار هستند که طول مدت اشتغال غالب جمعیت شاغل در این بازه زمانی قرار می گیرد.

طول مدت اشتغال در شغل اصلیِ حدود ۳ میلیون و ۷۶ هزار نفر (۱۳.۲ درصد) بین ۶ تا کمتر از ۱۰ سال و طول مدت اشتغال ۳ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۵۵۰ نفر (۱۵ درصد) بین ۱۰ تا ۱۵ سال است. دو میلیون و ۳۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر (۹.۹ درصد) از شاغلان ۱۵ تا کمتر از ۲۰ سال و یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر (۸.۲ درصد) نیز بین ۲۰ تا کمتر از ۲۵ سال در شغل اصلی خود فعالیت می کنند.

اما طبق آخرین آمار از طول مدت اشتغال افراد، فقط یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۵۶۸ نفر (۵ درصد) بین ۲۵ تا ۳۰ سال در شغل اصلی خود ماندگار هستند.

«جمعیت شاغلان» از طول مدت اشتغال در شغل اصلی

جمعیت شاغلان از طول مدت اشتغال در شغل اصلی

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.