رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نظر ترامپ درباره شرکت در دوره بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

دونالد ترامپ پس از اعلام نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در کاخ سفید کنفرانس خبری برگزار کرد و اعلام کرد: در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، باز هم کاندید خواهد شد و گزینه‌اش برای تصدی پست معاون اولی، باز هم «مایک پنس» خواهد بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، رئیس جمهور آمریکا گفت، ما به آمار بزرگی دست یافتیم و از زمان کندی، رئیس جمهوری وقت نتوانسته بود اکثریت سنا را حفظ کند.

دونالد ترامپ افزود: از ۱۱ کاندیدا در روزهای اخیر حمایت کردم و همه آنها توانستند رای بیاورند. جمهوریخواهان چهار کرسی را در مجلس سنا کسب کردند که تا پیش از این در اختیار دموکرات‌ها بود. دموکرات‌ها کرسی‌های مهمی را در سنا از دست دادند.

وی نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره را “روزی بزرگ” برای جمهوریخواهان توصیف کرد. رئیس جمهور آمریکا افزود: اوباما و حزب دموکرات در هشت سال گذشته شکست شدیدی در انتخابات میان‌دوره‌ای تجربه کردند.

همچنین ما در ایالت های مهم مانند فلوریدا، در انتخابات فرمانداران پیروز شدیم. ترامپ همچنین تاکید کرد: عدم حمایت جمهوریخواهان برجسته از ما، وضع حزب را در موقعیت سختی قرار داد.

وی گفت که به نانسی پلوسی رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان تبریک گفته و امیدوار است مشترکا بتوانند در تحقق خواسته های مردم همکاری کنند.

ترامپ اما در ادامه افزود: ما آماده همکاری با دموکرات ها هستیم ولی اگر آنها بخواهند با ما مقابله کنند ما هم آماده‌ایم. رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری میان دو حزب اصلی آمریکا گفت: این فرصتی برای بهبود روابط میان ما و حزب دموکرات است. وی در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات با کره شمالی گفت: از گفت‌وگوها با کره شمالی خوشحالم اما عجله ای برای آن ندارم.

رئیس‌جمهور آمریکا برای جمهوری‌خواهان هم پیامی داشت. وی به جمهوری‌خواهانی که به وی برای تبلیغات ایالتی، درخواستی نداده بودند و در این انتخابات رأی نیاوردند هم اشاره کرد و ضمن به سخره گرفتن آنها و «عرض تسلیت»، گفت: «خیلی بد باختند.» دونالد ترامپ در خصوص لزوم همکاری دو حزب برای پیشبرد موفقیت‌های اقتصادی کشورش هم سخن گفت و گفت که بودجه لازم برای بازسازی زیرساخت‌های آمریکا و طرح خدمات درمانی، دو محوری است که می‌تواند جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره را حول یک محور متحد کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در انتها ضمن اشاره مستقیم به تصمیم خود برای حضور در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰، معاون اولش «مایک پنس» را که در سالن محل سخنرانی حضور داشت، مورد خطاب قرار داد و از او پرسید: «مایک! در کارزار انتخاباتی، گزینه معاون اولی من می‌شوی؟»

رئیس‌جمهور آمریکا پس از شنیدن پاسخ مایک پنس گفت: «پاسخ او مثبت بود. انتظارش را نداشتم اما از شنیدنش احساس خیلی خوبی دارم.»

روسای جمهور آمریکا در دوره تبلیغات انتخاباتی، معاون اول خود را نیز معرفی می‌کنند و رأی‌دهندگان در حقیقت علاوه بر رئیس‌جمهور، به معاون اول وی نیز رأی می‌دهند. در صورت مرگ، استیضاح یا استعفاء رئیس‌جمهور آمریکا، معاون اول وی تا پایان دوره چهار ساله، متصدی عنوان ریاست‌جمهوری می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.