آیا یارانه نقدی افزایش می‌یابد؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می گوید پیشنهاد افزایش یارانه نقدی تا ۱۵۰ هزار تومان نیز مطرح است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خانه ملت، سیدتقی کبیری با اشاره به ضرورت افزایش یارانه نقدی، اظهار داشت: در بحث یارانه نقدی دو دیدگاه وجود دارد، البته با افزایش ۷۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی، شکی بر اصل حمایت از اقشار کم درآمد و دهک های پایین وجود نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئله اینجا است که چگونه باید این حمایت اتفاق بیافتد، آیا باید به شکل نقدی باشد یا در قالب حمایت‌های دیگرصورت گیرد، این بحثی است که بین دو طیف وجود دارد برخی معتقد هستند اگر حمایت نقدی اتفاق بیافتد افزایش نقدینگی خواهد بود و اثار و تبعاتی برای جامعه دارد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه این حمایت به به شکل یارانه واقعی عرضه شود که بتواند هم مشکلات اقشار را مرتفع کند و هم بحث نقدینگی در جامعه ایجا نکند، گفت: بنابراین به نظر می رسد اصل افزایش حمایتی یارانه ها به خصوصا برای دهک های پایین یک ضرورتی است که باید اتفاقی بیافتد.

افزایش حقوق ۲۰ درصدی کفاف تورم را نمی دهد

وی اظهار داشت: در مورد حقوق بگیران قرار است افزایش ۲۰ درصدی حقوق های اتفاق بیافتد که در مقایسه با افزایش قیمت کالاها و تورم ۴۳ درصدی تناسب ندارد با این حال طبیعی است که اصل افزایش باید مورد تایید قرار گیرد.

کبیری در خصوص ضرورت اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها بیان داشت: در حال حاضرچنین اتفاقی رخ نداده است، در زمینه اصل موضوع پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی با ۱۵۰ هزار تومان مطرح شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: افزایش یارانه نقدی باید به نحوی انجام و مدیریت شود که در عین حمایت، آثار تورم زا و افزایش نقدینگی در جامعه ایجاد نکند.

تاخیر دولت در ارائه بسته حمایتی

وی با اشاره به بسته های حمایتی دولت برای جبران گرانی ها، گفت: دولت در توزیع این بسته ها تاخیر کرده است، این در حالی است که دو ماه قبل مجلس طرح خود را به دلیل آنکه دولت مدعی بود که بسته های حمایتی اش آماده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: تاخیر در بسته حمایتی، اقشار کم درآمد را متضرر خواهد کرد، فشاری که بر این قشر وجود دارد باید هم تصحیح و هم در دفعات جبران شود، تا بخشی از بار سنگین گرانی این اقشار کم شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.